روند افزایشی کرونا در استان گلستان / ۱۳ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر، روند ابتلا به کووید ۱۹ در گلستان با افزایش مواجه شده است و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ فوتی براثر کرونا در استان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر، روند ابتلا به کووید ۱۹ در گلستان با افزایش مواجه شده است و شهرستان‌های گرگان، بندرترکمن، آق قلا و کلاله در وضعیت قرمز، شهرستان رامیان در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت هشدار یا نارنجی هستند.

فاضل افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۷ بیمار سرپایی کرونا در استان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که ۹۰ مورد آن مثبت بود.

او ادامه داد: در حال حاضر ۵۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند، که از این تعداد، ۱۰۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶۳ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند.

فاضل گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ فوتی براثر کرونا در استان ثبت شد

این مقام مسئول از مردم خواست: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و برگزار نکردن مراسم‌های دسته جمعی، ضمن مراقبت از خود و خانواده شان، از کادر بهداشت و درمان نیز حمایت کنند.

فاضل گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون تعداد ۲۷ هزار و ۵۷۱ آزمایش کرونا در استان انجام شده که ۱۱ هزار و ۳۳۸ مورد جواب آزمایش‌ها مثبت اعلام شد.

او گفت: امیدواریم طی روز‌های آینده با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، شاهد کاهش آمار شیوع کرونا در استان باشیم.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.