تعیین تکلیف متقاضیان اقدام ملی مسکن تا ۱۰ روز دیگر 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تعیین تکلیف نهایی متقاضیان طرح  اقدام ملی مسکن تا پایان ۱۵ آذر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت:  در استان در طرح  اقدام ملی مسکن ۹ هزار و ۲۲۸ نفر ثبت نام کرده اند که ۳ هزار و ۶۳۸ نفر از آن‌ها واجد شرایط هستند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان، از مجموع واجدان شرایط هزار و ۱۸۳ نفر تایید شدگان نهایی هستند.

او افزود: در طرح هزار و ۲۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن در مهرگان هزار و ۱۴۳ نفر تاکنون ۳۷ و نیم میلیارد تومان واریز کرده اند،   ولی به دلیل اینکه فقط یک پیمانکار قرارداد دارد که به تایید بانک رسیده است فقط ۲۰۰ نفر به پروژه متصل شده اند.

مبارک قدم  در رابطه با اسنادی که قرار است در رهن بانک قرار بگیرد هم گفت: برخی از اراضی که داریم اراضی تفکیکی نیست به طور مثال در برخی شهر‌ها سند مشاعی یا سند مادر است که در این زمینه  بانک بر اساس قوانین خود سند تفکیکی شش دانگ نیاز دارد و رفع این موارد باید در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: اگر  به اندازه سهم خود سند در رهن بانک قرار دهیم و متعهد شویم به نظر می‌رسد که کفایت کند، چون انجام پروسه مدنظر بانک زمان بر است و منجر به توقف پروژه می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: بانک مسکن اعلام کرده که بخشنامه تبدیل پروژه‌های مسکن مهر به مسکن اقدام ملی هنوز به آن‌ها واصل نشده است و دستورالعمل‌ها برای بانک خوانایی لازم را ندارد به طوری که ما اکنون ۶۰۰ پروژه مسکن مهر داریم از جمله کاریز خاورو آژند ایستا که قابلیت تبدیل به مسکن اقدام ملی را دارند و درخواست داریم که این موارد از مرکز مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.