نشت یابی بیش از ۷ هزار کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در اردبیل

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از نشت‌یابی ۷ هزارو ۴۱۷ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز این شرکت در هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار اسماعیلی، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل مهم‌ترین هدف از نشت یابی خطوط گاز را جلوگیری از بروز سوانح، بهره برداری ایمن از گاز طبیعی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی عنوان کرد و گفت: بازرسی‌های مستمر و نشت یابی؛ اهمیت بسیار زیادی در برنامه‌های گاز استان داشته و انجام دقیق عملیات نشت یابی و بررسی مستمر خطوط و تاسیسات از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری خواهد کرد.

او در رابطه با فرآیند کار نشت یابی افزود: پس از شناسایی موارد نشتی توسط تیم‌های نشت‌یاب، موارد نشتی و مخاطره‌آمیز در اسرع وقت به واحد بهره‌برداری اداره گازرسانی اعلام و واحد‌های مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به رفع نشتی اقدام می‌کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل با توجه به لزوم تداوم خدمات گازرسانی و تامین مستمر گاز طبیعی برای مشترکین این مهم را منوط به شناسایی و کنترل نقاط مخاطره آمیز و رفع هرگونه نشتی‌های موردی و احتمالی برشمرد، گفت: در هشت ماهه نخست امسال بیش از ۷ هزار و ۴۱۷ کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه و بیش از ۱۵۴ هزار انشعاب مورد نشت یابی قرار گرفته است.

اسماعیلی در پایان با تأکید بر جدی گرفتن نشت گاز، به مشترکین عزیز توصیه کرد: به منظور حصول اطمینان از عدم وجود نشت گاز، لازم است مشترکین گاز خانگی سیستم‌های لوله کشی گاز داخلی منازل خود را حداقل ششماه یکبار با کف صابون نشت یابی کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.