معاون استاندار آذربایجان غربی:

تا زمان تعادل در قیمت، مرغ منجمد در بازار توزیع می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از توزیع مرغ منجمد در بازار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به دیدار اخیر رؤسای سه قوه و دیگر اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با مقام معظم رهبری گفت: این جلسه نشان از توجه و نگاه ویژه مسئولان ارشد نظام اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

او گفت : مسائل و مشکلات اقتصادی مردم را کاملا درک کرده و تلاش می کنیم با تصمیم گیری های لازم بتوانیم نسبت به رفع آنها اقدام نماییم.

صادقی در ادامه به توزیع بیش از ۴۵۰ تن مرغ منجمد آماده طبخ در سطح استان، اشاره کرد و گفت: تا زمان تعادل قیمت، مرغ منجمد در بازار توزیع می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، گفت: هیچ مشکلی از بابت توزیع مرغ منجمد آماده طبخ در سطح استان وجود ندارد و ذخایر موجود استان به میزان کافی است و روند توزیع مرغ منجمد همچنان در استان ادامه دارد.

وی افزود: به منظور دسترسی آسان مردم به مراکز عرضه مرغ منجمد تعداد این مراکز در استان و به ویژه در ارومیه افزایش می یابد.

در این جلسه رییس سازمن جهاد کشاورزی استان به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جوجه ریزی درمرغداری های آذربایجان غربی پرداخت و گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری در مرغداری های استان نزدیک به ۳ میلیون قطعه جوجه ریزی شده است که از هفته جاری به تدریج مرغ گرم وارد بازار مصرف می شود.

جلیلی ادامه داد: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در آبان ماه سال جاری در مرغداری های استان جوجه ریزی شده است که حدود ۶۰۰ هزار قطعه مازاد بر مصرف استان بوده که در ماه های پایانی سال وارد بازار می شود.

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی تمامی نهاده های دامی مورد نیاز مرغداری ها توسط دولت تامین می شود و انتظار می رود با تامین نهاده های دامی قیمت مرغ به طور قابل توجهی کاهش یابد.

در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت فعالیت نانوایی ها در استان و همچنین توزیع شکر، روغن نباتی و برنج بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.