کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با چک‌های جعلی و سرقتی

فرمانده انتظامی مازندران از کشف کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با استفاده از چک‌های جعلی و سرقتی در شرق استان و برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی مراجعه فردی اهل و ساکن یزد به پلیس آگاهی شهرستان "گلوگاه" و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری از وی در پوشش خرید کاشی و سرامیک با ارائه چک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی در تحقیقات از شاکی دریافتند، افرادی از طریق فضای مجازی و تماس تلفنی با مال باخته در چندین نوبت اقدام به خرید کاشی و سرامیک به ارزش ۸ میلیارد ریال با ارائه چک کردند که در زمان سررسید، چک‌ها فاقد موجودی بوده است.

سردار میرزایی گفت: در ادامه تحقیقات طی تماس تلفنی با صاحب چک‌ها مشخص شد، چک‌ها سرقتی بوده و از داخل یک خودرو در تهران به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با دریافت این اطلاعات و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی، رد متهمان در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه شناسایی شد.

سردار میرزایی از دستگیری ۳ متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه خبر داد و گفت: در بازرسی از منازل و خودروی متهمان، اسناد، مدارک و چک‌های جعلی و مسروقه مرتبط با پرونده جعل و کلاهبرداری و خرید و فروش کاشی و سرامیک در سطح بسیار زیاد در شرق استان مازندران و استان گلستان کشف شد.

فرمانده انتظامی مازندران همچنین از شناسایی ۴ مال باخته در این خصوص خبر داد و افزود: متهمان تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در استان‌های "یزد، گلستان و تهران" به وقوع پیوسته که موضوع در دست بررسی است.

سردار میرزایی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: هر یک از متهمان با قرار وثیقه ۱۰ میلیاردی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار