ارمنستان: آوارگان قره باغ باید به منازل خود بازگردند

نخست وزیر ارمنستان گفت آوارگان منطقه قره باغ باید به منازل خود در مناطق تحت تصرف جمهوری آذربایجان بازگردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد آوارگان منطقه قره باغ باید به خانه‌های خود در مناطق تحت تصرف جمهوری آذربایجان بازگردند. 

پاشینیان در مصاحبه با این خبرگزاری با بیان این مطلب اعلام کرد ما هر روز روی این موضوع کار می‌کنیم و من مطمئنم که در نهایت موفق به تثبیت اوضاع خواهیم شد. مقامات قره باغ دو روز پیش اعلام کردند ۲۵ هزار تن از ساکنان قره باغ تاکنون به خانه‌های خود بازگشته اند. ما مطمئن هستیم که بیشتر مردم قره باغ پیش از پایان سال جاری به مناطق خود بازخواهند گشت. البته ما قصد داریم شرایط لازم را برای این کار ایجاد کنیم.

پاشینیان ادامه داد ما قبلاً تصمیمات مشخصی گرفته ایم تا از افراد نیازمند، حمایت مالی به عمل آوریم. دو برنامه به تصویب رسیده است. پنج برنامه دیگر در چند روز آینده دنبال خواهد شد. درست است که بسیاری از خانه‌ها خراب شده اند و باید کار تعمیر آغاز شود. به روشی که ما در نظر گرفته ایم، کمک‌های مالی باید به سرعت در اختیار این افراد قرار می‌گیرد تا نیاز‌های اساسی آن‌ها برای بازگشت به قره باغ تامین شود. این واقعاً خبر خوبی است.

پاشینیان تاکید کرد قابل توجه است که روسیه نیز قصد دارد برای بازگشت ساکنان قره باغ به خانه‌های خود، گام بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار