علت افزایش قیمت مرغ چیست؟

معاون جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : به علت نبود تولید منظم قیمت مرغ افزایش یافته، اما با سپری شدن دوره پرورش مرغ‌ها و وارد شدن به بازار قیمت کاهش خواهد یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام خانی معاون جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : به علت مشکلات پیش آمده در مهر ماه و نداشتن جوجه ریزی واحد‌های تولیدی قیمت جوجه یک روزه از ۲ هزار و ۹۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان کاهش یافت و به تبع آن واحد‌های تولید کننده جوجه یک روزه تولید خود را کاهش دادند.

او گفت : این وقفه تولید، به علت کمبود نهاده، اجبار مرغداران به تأمین نهاده به صورت آزاد و گران شدن واکسن و هزینه‌های تولید بود که با پیگیری‌های جهاد کشاورزی بخشی از مشکلات واحد‌های تولیدی حل شد و مجدداً این واحد‌های تولیدی تولید را از سر گرفتند.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: بعد از وقفه به وجود آمده، در مهر ماه ۲ میلیون، آبان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار و در روز‌های ابتدایی آذر ۴۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه به تناوب در اختیار مرغداران قرار گرفت.

خانی ادامه داد: مشکلات سامانه بازارگاه بر طرف شده و مرغداران می‌توانند برای خرید نهاده دولتی از طریق این سامانه اقدام کنند.

او با اشاره به افزایش قیمت مرغ در هفته جاری، گفت: افزایش قیمت با وارد شدن جوجه‌های تحویلی به تولید کنندگان که ۴۵ روز از آن گذشته متوقف می‌شود و طی هفته‌های آینده قیمت مرغ را کاهش خواهد داد.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به منظور تنظیم بازار، مرغ منجمد دولتی در ۵۰ واحد فروشگاهی در شهر کرمانشاه در حال عرضه است و سعی شده در هر محله ۲ واحد عرضه باشد تا نیاز مردم تأمین شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار