بسته حوادث:

۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری تلفنی در کرمانشاه/احتکار ۲۷ تن شکر و برنج در پاوه"

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۶ نفر از اعضای یک باند خبر داد و گفت: متهمان با همکاری یکدیگر به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی ۱۰ میلیارد ریال از ۵۳ شهروند کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام اینکه فردی ناشناس طی تماس تلفنی، خود را مجری رادیو معرفی و اظهار کرده که من از برندگان خوش شانس در یک برنامه زنده رادیویی هستم و در صورت تمایل به مصاحبه تا چند ثانیه دیگر روی آنتن می‌روم و یکی از مسئولان رادیو با من مصاحبه می‌کند در غیر این صورت یکی از برنامه‌های مربوط به یکی از بانک‌های کشور را فعال و از آن طریق جایزه خود را دریافت کنم.

او با بیان این مطلب که تاکنون ۵۳ فقره سرقت مشابه دیگر به پلیس فتا اعلام شد، گفت : شکات در ادامه گفتند، با بیان زیبا و چرب زبانی فرد تماس گیرنده اغفال شده و برنامه بانکی را فعال کرده تا جایزه را یکجا به صورت اینترنتی واریز کند، ولی به محض دادن اطلاعات برنامه و حساب بانکی، تمام موجودی حساب به سرقت رفته و متهم تماس را قطع و تلفنش را خاموش کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: با توضیحات ارائه شده از سوی مال باختگان، تیمی از افسران پلیس فتا، تجسس‌های خود را در این زمینه آغاز کردند و با بررسی‌های علمی و پلیسی ۱۱ نفر را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی ۶ نفر از آن‌ها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

جاویدان با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری دیگر اعضای باند، افزود: همانگونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که شهروندان را به خودپرداز هدایت می‌کنند قطعا کلاهبرداری است لذا جهت جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت‌های این چنینی و افزایش آگاهی‌های عمومی به شهروندان توصیه می‌شود از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیرخودداری کنند. پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ پاسخگوی سوالات و مشکلات سایبری کاربران است.

کشف ۲۳ تن شکر و ۴ تن برنج احتکاری

جانشین انتظامی استان از کشف ۲۳ تن شکر و ۴ تن برنج احتکاری از یک انبار در شهر پاوه به ارزش ۳ میلیارد خبر داد.

جمال سلمانی گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی شکر و برنج در انباری واقع در یکی از محلات شهر پاوه، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با شناسایی محل احتکار اقلام و هماهنگی با مقام قضائی، با همکاری بازرسان سازمان صمت در بازرسی از انبار ۲۳ تن شکر و ۴ تن برنج کشف کردند.

جانشین انتظامی استان کرمانشاه، ضمن بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این زمینه مالک انبار دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سلمانی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و همچنین پیشگیری از احتکار اقلام مورد نیاز توسط سودجویان، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند سارقان در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از انهدام اعضای باند و کشف ۲ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

علیرضا دلیری گفت: با توجه به وقوع سرقت‌های متعددی در سطح شهر کرمانشاه، موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه باسرقت آگاهی استان قرار گرفت.

او ادامه داد: در همین رابطه کلانتری ترمینال کرمانشاه با انجام کار اطلاعاتی گسترده و رصد افراد سابقه دار در سطح حوزه و همکاری مردم موفق به شناسایی یک باب منزل مجردی که محل اختفای سارقان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی، طی عملیاتی منسجم، هر ۳ نفر متهم در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند، افزود: در بازرسی از منزل سارقان انواع قطعات و محتویات خودرو- وسایل و تجهیزات کشاورزی، گوشی‌های تلفن همراه، وسایل و لوازم منزل به ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد ریال کشف و ضبط گردید.

دلیری گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار