مشارکت بانک توسعه تعاون در اجرای طرح ملی مسکن

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این بانک و وزارت راه و شهرسازی گفت:بر این اساس متعهد به تأمین مالی احداث ۷۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن شده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سیدباقر فتاحی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط این بانک در سال جاری خبر داد و گفت:بر اساس تسهیلات تخصیصی طی هشت ماه امسال معادل میزان تسهیلات سال گذشته از سوی این بانک به مشتریان تسهیلات اعطاشده است.

او با اشاره به تحریم‌های ثانویه اخیر آمریکا علیه نظام بانکی کشورمان افزود:طی دو ماه اخیر به دنبال اعمال تحریم‌های ثانویه بانک توسعه تعاون و ۱۴ موسسه مالی و بانکی دیگر کشورمان نیز شامل تحریم‌های ثانویه شد، که این موضوع بی‌تردید موانعی بر سر راه فعالیت‌های مالی و بانکی ایجاد می‌کند، ولی امیدواریم با گشایش‌های آتی شاهد رفع برخی چالش‌های موجود باشیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی گفت: این استان به لحاظ ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی یکی از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود که امیدواریم با افزایش توان همکاران این استان به جایگاه واقعی خود برسد.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت: انتظار داریم استان آذربایجان شرقی با این میزان ظرفیت جزو پنج استان برتر کشور قرار گیرد.

فتاحی ادامه داد: در حال حاضر فضای استان فضای کار به‌دوراز مسائل حاشیه‌ای است که بی‌تردید می‌توانیم در مدت چهار ماه باقی‌مانده از سال با انتخاب یک رویکرد توسعه محور شاهد بهبود شاخص‌های استان در سطح کشور باشیم.

او در ادامه به موضوع افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اشاره کرد و افزود: موضوع افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به ۱۴ هزار میلیارد ریال خبر بسیار خوش برای این بانک است که بی‌شک زمینه توسعه فعالیت‌های بانک را بیش از پیش فراهم می‌کند.

اوادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانک در طول سال‌های گذشته دیده شدن است که خوشبختانه این امر در طول سال‌های اخیر محقق شده است و هم‌اکنون بانک توسعه تعاون در بسیاری از موضوعات تصمیم‌گیری کشور دیده می‌شود.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون می‌تواند در طرح‌های عمرانی استانی مشارکت داشته باشد به این صورت که در صورت اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه به منظور تابید تضمین بانک؛ مشارکت در روند اجرای طرح عمرانی محقق شود.

فتاحی اضافه کرد: این امر در راستای تکمیل پروژه‌های عمرانی تأثیر بسیار زیادی دارد که در صورت آمادگی مدیران ارشد استانی؛ این بانک آمادگی کامل برای مشارکت در طرح‌های عمرانی را دارد.

او در ادامه صدور اسناد خزانه را از دیگر ظرفیت‌های ویژه این بانک عنوان کرد و گفت: بعد از بانک ملی؛ بانک توسعه تعاون به عنوان بانک دولتی انتشار اسناد خزانه را عهده‌دار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.