تامین روغن خوراکی بدون هیچ محدودیت

استاندار مازندران گفت:هیچ محدودیتی در استان برای تامین روغن خوراکی نداریم.

حسین زادگان استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در روز‌های اخیرچند برابر مصرف سرانه مردم در استان روغن توزیع شده است.

او افزود: در دو هفته گذشته بیش از ۲ هزار تن روغن در استان توزیع شد و چهار هزار تن دیگر نیز بزودی تامین و توزیع خواهد شد.

استاندار مازندران مصرف روزانه روغن در استان را در شرایط طبیعی ۸۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: برخی از مردم شاید به خاطر نگرانی یا شوکی که به بازار وارد شد بیشتر از نیاز مصرفی خود روغن خریداری کردند.

حسین زادگان سودجویی برخی افراد فرصت‌طلب و انحراف در نحوه توزیع را نیز دور از ذهن ندانست و از دستگاه‌های متولی خواست نظارت‌های خود را جدی‌تر اعمال کنند.

او گفت: فروش اجباری کالا‌های دیگر با روغن نیز گزارش شده است که ادارات صمت و تعزیرات با افرادی که این اقدام را می‌کنند نیز جدی‌تر برخورد کنند.

استاندار مازندران در خصوص افزایش قیمت مرغ نیز گفت: افزایش قیمت نهاده‌های دامی که ریشه در عوامل مختلف از جمله تحریم‌ها داشت سبب افزایش قیمت مرغ شده است که برای رسیدن به تعادل در بازار مقرر شد مرغداران هر کیلوگرم مرغ زنده را درب کارخانه با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل کشتارگاه‌های استان دهند و کشتارگاه‌ها و عاملین فروش نیز حداکثر تا ۲۵ هزار تومان به دست مصرف کننده برسانند.

حسین زادگان گفت: با توجه به تامین نهاده‌های دامی انتظار می‌رود تا دو هفته آینده قیمت مرغ کاهش پیدا کند.

او با بیان اینکه ۴۰۰ تن مرغ منجمد نیز به تناسب جمعیت و سرانه برای شهرستان تعیین و توزیع شد از فرمانداران خواست نظارت کافی بر نحوه توزیع مرغ داشته باشند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.