چشم انتظار رویش گل‌های ایرانی در لیگ اروپا/ یاران زلاتان در اندیشه انتقام

در چارچوب هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ اروپا (امشب) پنجشنبه ۲۴ دیدار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته چهارم مسابقات لیگ اروپا امشب (پنجشنبه) از ساعت ۲۱:۲۵ آغاز و در مجموع ۲۴ دیدار در نقاط مختلف قاره سبز برگزار می‌شود.

آاک آتن - زوریا لوهانسک/ پای مهاجمان ایرانی به گلزنی باز می‌شود؟

امشب در گروه G، آاک آتن از ساعت ۲۱:۲۵ میزبان زوریا لوهانسک اوکراین خواهد بود. این بازی گرچه به لحاظ فوتبالی شاید از جذابیت لازم برخوردار نباشد، اما حضور ۲ بازیکن ملی پوش کشورمان در ۲ سوی میدان باعث شده تا این بازی مورد توجه ما قرار بگیرد.

در تیم میزبان یعنی آاک کریم انصاری فرد حضور دارد که این روز‌ها در رقابت‌های سوپرلیگ یونان مهره تاثیر گذاری برای تیمش است و گلزنی می‌کند، اما او در ۳ بازی اخیر آاک در لیگ اروپا موفق به گلزنی نشده است.

مهاجم ایرانی آاک در شکست ۳ - صفر این تیم برابر براگا در لیگ اروپا از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و دقیقه ۶۲ تعویض شد. کریم انصاری فرد هفته دوم هم در شکست ۲ - یک تیمش برابر لسترسیتی از ابتدا در ترکیب آاک حضور داشت و ابتدای نیمه دوم تعویض شد. او هفته سوم در پیروزی ۴ - یک آاک برابر لوهانسک از دقیقه ۷۵ وارد میدان شد، اما باز هم نتوانست گلزنی کند.

کریم انصاری فرد یکشنبه در بازی سوپرلیگ یونان برابر لاریسا از دقیقه ۶۰ وارد میدان شد و توانست گل دوم تیمش را در دقیقه ۷۲ به ثمر برساند، اما در دقیقه ۸۲ مصدوم شد و از بازی بیرون رفت.

در حالی که تردید‌هایی درباره حضور کریم انصاری‌فرد در بازی برگشت برابر زوریا وجود داشت، مشخص شد او مشکلی ندارد و با تایید پزشکان در تمرین‌های گروهی روز گذشته آاک آتن حضور یافت. به نظر می‌رسد ماسیمو کاررا، سرمربی تیم آاک می‌تواند روی مهاجم ایرانی خود برای بازی امشب برابر زوریای اوکراین در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ اروپا حساب کند.

در تیم مهمان یعنی زوریا، اللهیار صیادمنش بازیکن جوان فوتبال کشورمان حضور دارد. او در هفته اول در بازی برابر لسترسیتی در لیست باشگاه اوکراینی قرار نگرفت و هفته دوم هم در شکست ۲ - یک تیمش برابر براگای پرتغال از دقیقه ۸۱ وارد میدان شد. صیادمنش در بازی رفت برابر آاک از ابتدای نیمه دوم وارد میدان شد، اما او هم مانند همتای ایرانی خود در گلزنی ناکام ماند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این ۲ مهاجم کشورمان در هفته چهارم لیگ اروپا طلسم شکنی می‌کنند و پای آنها به گلزنی باز می‌شود یا خیر؟

در دیگر بازی همزمان این گروه براگا مقابل لسترسیتی قرار خواهد گرفت. در این گروه لسترسیتی با ۹ امتیاز از ۳ بازی صدرنشین است براگا با ۶ و آاک نیز با ۳ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. زوریا هنوز نتوانسته امتیازی به دست آورد.

لیل فرانسه - آث میلان/ روسنری در اندیشه انتقام

یکی از مهمترین مسابقات امشب در گروه H برگزار خواهد شد که طی آن تیم فوتبال لیل فرانسه در ورزشگاه "پیره مائوری" به مصاف آث میلان خواهد رفت.

تیم آث میلان با وجود اینکه در این فصل در سری آ شرایط بسیار خوبی دارد و صدرنشین این رقابت‌ها است هفته سوم در لیگ اروپا در ورزشگاه سن سیرو در عین ناباوری برابر لیل ۳-صفر شکست خورد. میلان در حالی برابر تیم "کریستف گالتیه" (سرمربی لیل) متحمل شکست خانگی شد که این تیم فرانسوی در سه بازی قبلی خود هیچ پیروزی نداشت و فقط ۳ تساوی به دست آورده بود.

این در حالی است که روسنری‌ها در لیگ اروپا در ۲ بازی اول خود ۲ پیروزی پرگل به دست آورده بودند. آث میلان در بازی اول برابر سلتیک به پیروزی ۳-۱ رسید و پس از آن اسپارتاپراگ را ۳- صفر شکست داد.

حالا میلان که با ۶ امتیاز صدر جدول را به لیل ۷ امتیازی واگذار کرده در فرانسه به دنبال جبران مافات خواهد بود تا سرنوشت صعودش در دست خودش باشد. شاگردان استفانو پیولی با روحیه‌ای بالا به لیل سفر خواهند کرد، زیرا آن‌ها روز یکشنبه در سری آ تیم قدرتمند ناپولی را ۳-۱ شکست دادند و اکنون با کسب ۲۰ امتیاز از ۸ بازی در صدر جدول قرار دارند.

امید آث میلان در بازی برابر لیل باز هم زلاتان ابراهیموویچ ستاره ۳۹ ساله سوئدی این تیم خواهد بود که روز یکشنبه در بازی برابر ناپولی بار دیگر آمادگی جسمی و روحی خود را با زدن ۲ گل به رخ کشید. او این فصل در مسابقات داخلی و قاره‌ای ۱۰ گل برای میلان به ثمر رسانده است. زلاتان با وجود اینکه به تازگی بیماری کرونا را پشت سرگذاشته، اما هیچ ضعفی در عملکرد خود ندارد و قطعاً مهره کلیدی میلان برای درخشش مقابل لیل فرانسه خواهد بود.

لیل نیز در لیگ اروپا با ۲ برد و یک تساوی از ۳ بازی گذشته خود ۷ امتیاز کسب کرده و در رتبه اول گروه هشتم قرار دارد.

تیم‌های میلان و لیل تاکنون ۳ بار با هم بازی کرده اند که یک بازی به تساوی انجامیده و در ۲ بازی دیگر لیل پیروز شده است. لیل فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ لیگ قهرمانان اروپا نیز موفق شد روسنری‌ها را شکست دهد.

مولده - آرسنال/ توپچی ها در اندیشه پیروزی چهارم

امشب آرسنال در گروه B مهمان تیم نروژی مولده است. تیم انگلیسی که در بازی رفت مولده را چهار - یک شکست داد، سعی خواهد کرد همچنان بر سلطه خود بر این گروه ادامه دهد. این تیم شمال لندنی در گروه B حتی یک امتیاز هم از دست نداده و امشب می‌تواند با برد در نروژ صعود خود را به دور حذفی مسجل کند. مولده امیدوار است بتواند روند خوب بازی‌های خانگی خود را در اروپا ادامه دهد.

البته هفته سوم در لندن این مولده بود که در ورزشگاه امارات با ضربه دیدنی و تماشایی مارتین الیینگسن به گل اول رسید، اما ۲ گل به خودی بازیکنان این تیم زمینه ساز پیروزی ۴- یک آرسنال شد، این سومین برد توپچی‌ها از سه بازی اول بود.

مولده سومین تیم نروژی است آرسنال با آن‌ها بازی کرده است، توپچی‌ها فصل ۱۹۷۱-۱۹۷۰ استرمگودست را ۷ بر صفر و فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ روزنبرگ را ۵-۲ شکست داده بودند.

در گروه دوم پس از آرسنال ۹ امتیازی، مولده با ۶ امتیاز و راپیدوین با ۳ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

برنامه بازی های لیگ اروپا:

گروه A: زسکا صوفیه- یانگ بویز / کلوژ رومانی- رم

گروه B: راپید وین – دانداک

گروه C: نیس –اسلاویا پراگ

گروه D: رنجرز- بنفیکا، استاندارد لیژ -لخ پوزنان

گروه E: پی اس وی آیندهوون - پائوک، خرانادا - اومونویا

گروه F: آلکمار - رئال سوسیداد، ناپولی - ریکا

گروه G: براگا - لسترسیتی

گروه H: اسپارتا پراگ – سلتیک

گروه I: قره باغ-سیواس اسپور

گروه J: لاسک – رویال آنتورپ/ تاتنهام-لودوگورتس

گروه K: ولفسبرگ - دینامو زاگرب، زسکا مسکو - فاینورد

گروه L: خنت – کرونا زوزدا (ستاره سرخ)، لیبرچ – هوفنهایم


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار