ظرفیت های بکر منطقه آزاد اروند برای رشته قایقرانی

رئیس هیات قایقرانی منطقه آزاد اروند گفت: محدوده منطقه آزاد اروند دارای ظرفیت‌های بکر طبیعی برای رشته قایقرانی است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نصیر سعیدی‌کیان رئیس هیات قایقرانی منطقه آزاد اروند گفت:هم اکنون  ۱۰۰ نفر از آقایان و بانوان، در رده‌های سنی مختلف قایقرانی، و هشت مربی و چهار داور در بخش آقایان و بانوان فعالیت می‌کنند که با برگزاری دوره‌های آموزشی به این تعداد اضافه خواهد شد.

او افزود: هیات قایقرانی منطقه آزاد اروند در نظر دارد برای ارتقای دانش مربیان و بازیکنان حاضر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر یک دوره کلاس مربیگری را با حضور مدرسان بین المللی برگزار کند که با خارج شدن از وضعیت قرمز کرونا این دوره برگزار می‌شود.

سعیدی‌کیان گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه آزاد اروند وجود دارد درخواست میزبانی اردوی تیم ملی به فدراسیون جمهوری اسلامی ارایه شده که توافق اولیه در این خصوص حاصل شده است.

او افزود: امکانات و هوای خوب در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان در این فصل باعث شده که فدراسیون قایقرانی موافقت خود را برای برگزاری اردوی تیم ملی در آذر امسال به میزبانی آبادان اعلام کند.

رئیس هیات قایقرانی منطقه آزاد اروند گفت: این اردو در دریاچه مصنوعی بریم آبادان برگزار می‌شود و امیدواریم منطقه آزاد اروند، در اسکان و آمد و شد اعضای این اردو ما را حمایت کند تا به بهترین نحو میزبانی را انجام دهیم.

سعیدی‌کیان بیان کرد: در این اردو برخی استعدادهای منطقه آزاد اروند می‌توانند حضور پیدا کنند تا از تجربیات مربیان و اعضای تیم ملی بهره ببرند و این مهم به پیشرفت قایقرانی منطقه کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: قایقرانی منطقه آزاد اروند با داشتن منابع آبی فراوان و وجود علاقه ‌مندان بسیار و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند ظرفیت تبدیل شدن به قطب اول قایقرانی کشور را دارد.

رئیس هیات قایقرانی منطقه آزاد اروند گفت: با وجود منطقه آزاد اروند قایقرانان این منطقه در مسابقات منطقه‌ای و استانی مقام‌های قابل توجهی کسب کرده‌اند که در صورت تزریق امکانات می‌توان در مسابقات بین المللی نیز افتخار آفرینی کرد.

وجود رودخانه‌های بهمنشیر ، کارون و اروند در محدوده منطقه آزاد اروند این منطقه را به محلی مناسب برای برگزاری اردوهای تیم ملی قایقرانی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.