دادگاه ایالتی پنسیلوانیا تأیید نتایج انتخابات در این ایالت را متوقف کرد

در حالی که روز سه شنبه مقامات پنسیلوانیا بایدن را پیروز انتخابات در این ایالت اعلام کرده بودند، قاضی «مک کالو» به توقف تایید نتایج در این ایالت حکم داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «پاتریشیا مک کالو»، قاضی ایالتی پنسیلوانیا، حکم توقف تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در این ایالت را صادر و روز جمعه را برای دادرسی در این مورد تعیین کرد. این در حالی است که مقامات پنسیلوانیا روز سه شنبه جو بایدنِ دموکرات را به عنوان برنده انتخابات ریاست‌ جمهوری در این ایالت معرفی کرده بودند.

این دستور در پی طرح شکایت از سوی برخی جمهوری‌خواهان در پنسیلوانیا که رای دادن غیرحضوری نقض قانون اساسی ایالتی در آن است، صورت گرفت.

ترامپ در پی اعلام این خبر در توییتر نوشت: «خبر بزرگ». رئیس جمهور آمریکا قبل از این در یک تماس تلفنی با جلسات عمومی در پنسیلوانیا گفت که مدارک لازم برای باز پس‌گیری پیروزی در انتخابات را دارد و فقط به یک قاضی بی‌طرف احتیاج دارد تا به درستی به دلایل او گوش دهد.

ترامپ گفت: ما باید انتخابات را برگردانیم. ما همه شواهد لازم را داریم، همه مدارک را داریم، همه چیز را داریم. آنچه  که ما می‌خواهیم  این است که بعضی از قاضی‌های دادگاه بدون داشتن نظر سیاسی یا هر مشکل دیگری به دلایل ما به درستی گوش دهند. 

«جاش شاپیرو»، دادستان کل پنسیلوانیا اظهار کرد: تصمیم دادگاه ایالتی تاثیری بر تایید نتایج در دادگاه روز سه‌ شنبه ندارد. طبق آخرین رای‌گیری از وزیر امور‌خارجه پنسیلوانیا، بایدن پیروز انتخابات در این ایالت معرفی شده است.

دولت ترامپ بعد از مدت‌ها درگیری و اعتراض به نتایج انتخابات، با اطلاع مدیر خدمات عمومی «GSA» اجازه  روند انتقال قدرت به بایدن را داد. تاکنون حداقل چهار ایالت پنسیلوانیا، نوادا، میشیگان و جورجیا در آمریکا به صورت رسمی بایدن را به عنوان پیروز انتخابات معرفی کرده اند.

رئیس‌جمهور فعلی آمریکا قول داد که نبرد خود را تا زمانی که از قانونی بودن همه آرا اطمینان حاصل کند، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
منتظرن ببینن بایدن چیکار میکنه
آخرین اخبار