در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ناتوانی مالی ناشران دلیل منتشر نشدن کتاب‌های یک شاعر

شفیعی گفت: کتاب‌های در دست چاپم هنوز منتشر نشده اند؛ چون ناشران پول کافی را برای انتشار کتاب ندارند.

کمال شفیعی شاعر کودک و نوجوان، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار کتاب‌های جدیدش گفت: امسال تمام ناشرانی که قرار است کتاب هایم را منتشر کنند، مشکلات اساسی دارند. بنابراین هنوز کتاب‌های زیر چاپم منتشر نشده اند. از یک سو ناشران پول کافی برای انتشار کتاب را ندارند و از سوی دیگر وضعیت قیمت کاغذ مانع انتشار کتاب‌ها شده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور میزان خرید کتاب بسیار کاهش یافته است؛ به گونه‌ای که ما مولفان خجالت می‌کشیم در این شرایط نشر از ناشر سراغ انتشار کتاب هایمان را بگیریم. قرار بود کتابم با عنوان «اگر درخت‌ها پای رفتن داشتند» و کتاب دیگرم با عنوان «هزار بار بیشتر» برای عرضه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر شود. نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم که برگزار نشد و این کتاب‌ها تاکنون منتشر نشده اند.

شفیعی ادامه داد: حتی انتشارات مدرسه که ناشر دولتی است تا کنون نتوانسته کتابم با عنوان «هزار بار بیشتر» را منتشر و در بازار نشر عرضه کند. کتاب دیگرم با عنوان «گفتمان سکوت در ادبیات» هم که کتابی پژوهشی است و به دلیل پژوهشی بودن هزینه انتشار بالایی دارد، هنوز در دست ناشر است و وارد بازار نشر نشده است.

این شاعر کودک و نوجوان بیان کرد: امسال تنها چند مورد از کتاب هایم تجدید چاپ شدند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به انتشار چاپ دوم کتاب «به یک زبان عاشق می‌شویم» در نشر مروارید، چاپ دوم کتاب «کفش هایم زمانی گاو بود» در نشر پیدایش و چاپ دوم «روز‌های منحنی» در نشر امیرکبیر اشاره کرد. چاپ دوم کتابم با عنوان «در سکوت ماسوا» به خط بریل برای نابینایان منتشر شد. این کتاب مجموعه شعر‌های نیمایی ام برای نوجوانان است.

وی اظهار کرد: ناشران مجموعه‌ آثار در دست چاپم در انتظار بهبود اوضاع بازار کتاب هستند. به هرحال ناشران به وضعیت اقتصادی نشرشان هم فکر می‌کنند وگرنه خودم دوست داشتم، کتاب هایم منتشر و در بازار نشر عرضه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.