پذیرایی گرم از کرونا در جمع‌های خانوادگی بابل

مهمانی‌های خانوادگی همچنان بیشترین مکان ابتلا به کرونا در بابل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر نیک بخت عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از گزارش ردیابی تماس بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان خبرداد و گفت: مهمانی‌های خانوادگی همچنان بیشترین مکان‌های ابتلا به کرونا در بابل است.

او با اشاره به اینکه همه بیماران به‌طور متوسط کمتر از ۴۸ ساعت در بابل شناسایی می‌شوند، افزود: طی بررسی به عمل آمده بیش از یک‌سوم این افراد به‌طور قطعی با یک بیمار دچار علائم تنفسی، تماس نزدیک داشتند.

دکتر نیکبخت ادامه داد: این تماس‌ها بیشتر در خانواده و محل کار بوده و شرکت در مراسمات و اجتماعات نیز در رده‌های بعدی قرار داشتند.

او با تاکید بر آموزش خانواده‌ها در نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محل کار و عدم حضور کارکنان مبتلابه مدت حداقل دو هفته، گفت: زنگ خطر فعلی، عدم پایبندی ۷۰ درصد از افراد بیمار به قرنطینه خانگی دوهفته‌ای است که این آمار تا پایان مهرماه ۷۵ درصد بوده است.

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی علوم پزشکی بابل گفت: مراسمات و مهمانی‌های خانوادگی با ۳۵ درصد، بازارچه‌های محلی با ۲۸ درصد، حضور در مراکز خدماتی بیش از ۲۱ درصد و حضور در مراکز خرید بزرگ مثل هایپرمارکت‌ها بیش از ۱۷ درصد محل تردد افراد مبتلا به کرونا طی ۱۴ روز قبل از شروع علائم است.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.