استاندار اردبیل:

۳۷۰ هزار نفر در استان اردبیل غربالگری شدند

استاندار اردبیل از غربالگری ۳۷۰ هزار نفر از اهالی استان در طرح سپهبد قاسم سلیمانی در عرض یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از روند اجرای محدودیت تردد در سطح شهر اردبیل گفت: طرح سپهبد قاسم سلیمانی از اول هفته بسیج شروع شده و با هدف شناسایی بیماران کرونایی در منازل، شناسایی افراد مشکوک به کرونا و افراد نیازمند کمک مومنانه اجرا می‌شود.

او بیان کرد: بسیجیان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پر کردن پرسشنامه‌هایی که برای جمع آوری اطلاعات خانوار‌ها به لحاظ داشتن بیماری زمینه‌ای، شناسایی افراد مشکوک به کرونا، افراد نیازمند کمک مومنانه یا نیازمند به همکاری در امور زندگی اقدام می‌کنند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: از یافته‌های این پرسشنامه‌ها دانشگاه علوم پزشکی ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را کسانی که مشکوک به کرونا هستند را غربالگری مجدد کرده است.

بهنام جو گفت: از بین افراد غربالگری شده، ۴۰۰ نفر که نیاز به قرنطینه داشتند در منازل و یا بیمارستان برای قرنطینه شدن هدایت شدند.

او افزود: بیماریابی و خروج بیماران کرونایی از بین سایر اعضای خانواده می‌تواند در آینده نزدیک تعداد قابل توجهی از بیماران کرونایی را بکاهد.

استاندار ادبیل تلاش بسیجیان همزمان با هفته بسیج را برای کمک به مردم جهت حفظ بهداشت و ایمنی قابل تقدیر دانست و خواستار همکاری مردم در اجرای مهم این طرح شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار