نشست آباد محل نشست مسئولان دلیجان

مسئولان دلیجان در نشست آباد در مسیر جاده ابریشم دور هم جمع شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فرماندار، شهردار وجمعی از مسئولان شهرستان دلیجان از قلعه ۱۷۰۰ ساله "نشست آباد" در مسیر جاده ابریشم بازدید کردند.

داود فرداد شهردار دلیجان در جریان این بازدید گفت: در راستای حفظ آثار تاریخی و فرهنگی شهر دلیجان، شهرداری و شورای اسلامی شهر در نظر دارد نسبت به تملک قلعه تاریخی "نشست آباد" که از بنا‌های با ارزش و تاریخی شهر دلیجان است اقدام کند.

فرداد با اشاره به اینکه این بنای ارزشمند جزو بنا‌های مربوط به ۱۷۰۰ سال پیش است افزود: طی بررسی که از سوی کارشناسان حفظ ابنیه آثار باستانی صورت گرفته مشخص شده است که این بنا مربوط به دوران ساسانی بوده و جزو قلعه‌هایی است که در کنار جاده ابریشم ساخته شده است.

او اضافه کرد: با توجه به ارزش بسیار بالای تاریخی این بنا شهرداری و شورای اسلامی شهر در نظر دارد تا محل مذکور را تملک و نسبت به مرمت و بازسازی آن اقدام کند.

شهردار دلیجان هدف از این اقدام را حفظ بنا‌های با ارزش و تاریخی شهر و همچنین اشاعه فرهنگ و تمدن شهر دلیجان عنوان کرد که می‌تواند در سال‌های آتی، از نظر فرهنگی تحولی ژرف در شهر دلیجان ایجاد کند.

قلعه نشست آباد در ۳ کیلومتری شهر دلیجان و در ۳۰۰ متری شرق محور تهران- اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.