جدیدترین دستگاه تصویربرداری از سر کودکان ساخته شد

با توجه به عدم امکان تصویربرداری از سر کودکان با MRI، دستگاهی جدید برای انجام این کار ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تیمی از دانشمندان انگلستان فناوری جدیدی را برای تصویربرداری از مغز نوزادان و کودکان را معرفی کرده است که می‌توان امیدوار بود این فناوری بتواند در آینده مورد استفاده در تمامی کشورها قرار گیرد چرا که دردسرهای استفاده از دستگاه‌‎های گران قیمت MRI را ندارد.

راب کوپر سرپرست پروژه LUMO اعلام کرد که در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره مغز کودکان وجود دارد که هنوز آگاهی کامل نسبت به آن‌ها نداریم از طرفی هم باید گفت اسکن مغز کودکان از طریق اسکنرهای سنتی یا همان MRI کار بسیار دشواری است چرا که حرکات نوزادان و اطفال پس از شش ماه عملا غیر قابل کنترل می‌شود و همین موضوع سبب شد تا به دنبال ساخت دستگاهی برای عکس برداری از مغز کودکان بدون وجود نگرانی باشیم.

نحوه تصویربرداری از سر کودکان

نحوه عمکرد پروژه LUMO 

سیستم طراحی شده توسط این تیم به صورت یک کلاه طراحی شده است و از فناوری ترموگرافی در این فناوری تصویربرداری استفاده شده است. عملکرد این دستگاه نیز به این صورت است که پس از قرار گرفتن کلاه مذکور روی سر کودکان، نوری با چگالی بالا منتشر شده و تصویر برداری از سر کودک انجام خواهد شد.

روی این کلاه تعدادی سنسور سبز رنگ به شکل شش ضلعی قرار گرفته است و هر سنسور کلاه از سه منبع ال ای دی و چهار حسگر استفاده می‌کند. علاوه بر این در این کلاه از سنسور مادون قرمز استفاده شده است که باعث می‌شود تغییرات میزان اکسیژن مغز کاربر به طور کامل مشخص شود. در حال حاضر این روش برترین و ساده‌ترین روش برای تصویربرداری از سر کودکان است و بر خلاف دستگاه‌‎های استفاده کننده از فناوری Fnirs که محدوده خاصی را پوشش می‌داد، این دستگاه محدوده بسیار وسیعی از سر را پوشش می‌دهد. با این حال این فناوری هنوز به صورت رسمی مورد استفاده قرار نگرفته است و تا زمان استفاده رسمی از آن باید منتظر ماند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.