طرح جابجایی حاشیه‌نشینان تبریز الگوی کل کشور خواهد بود

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی جابجایی حاشیه‌نشینان و انتقال به شهرک جوانان را اتفاق بزرگی برای شهر تبریز دانست و گفت: قطعا این اقدام نوعی الگوسازی در کشور خواهد بود که اگر همت کنیم این امر محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رحمتی معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای راهبردی پروژه‌های مشارکتی شهرداری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به احداث دو هزار واحد مسکونی در شهرک جوانان گفت: بخشی از سهم بازآفرینی شهری تبریز در شهرک جوانان اعمال خواهد شد و باید مشخص شود که چقدر از ظرفیت آن را می‌توان به این موضوع اختصاص داد.

او با اشاره به وظایف شهرداری در این خصوص گفت: برچیدن وضع موجود و انتقال واحدها، اقدامات اجتماعی و اداری از جمله وظایف بوده و باید گروهی تشکیل شده و مشاغل و وضعیت را احصا کنند.

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بدین ترتیب با لحاظ تعداد خانوار و تعداد جمعیت، در منطقه جدید برنامه ریزی انجام می‌شود.

او گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی تا چهار طبقه اجازه ساخت بنا در این شهرک داده شده است؛ جامعه هدف ما نیز در این شهرک قشر کم برخوردار بوده و به همین دلیل سعی داریم این واحدها قیمت تمام شده اندکی داشته باشند.

او به لزوم تشکیل گروهی برای اقدامات اجتماعی در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: پیش از این نیز در پروژه ایده لو و ملازینال با همکاری اداره کل سیاسی و اجتماعی استانداری گروهی مطالعات اجتماعی انجام داده بودند تا نیازهای مردم منطقه شناسایی شود.

رحمتی گفت: اگر می‌خواهیم این افراد را از محل زندگی خود جابجا کنیم، لازمه آن کار، بررسی اجتماعی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار