معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قزوین:

هیچ داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد

حریرچی گفت: علیرغم استفاده از دارو‌های موجود، اما هیچ داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به منظور شرکت در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به استان قزوین سفر کرده بود گفت: ما هیچ دارویی برای درمان قطعی کرونا اعم از شیمایی، گیاهی و سنتی نداریم و دارو‌های موجود بیشتر جنبه کمکی دارند.

وی افزود: هر داروی کرونا که سیکل لازم در سازمان غذا و دارو را طی کرده و مراحل تأیید علمی اش انجام شده باشد از هر شهری در کشور، مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: برخی از دارو‌هایی که در کشور‌های اروپایی و آمریکایی که برای درمان کرونا مصرف می‌شود در داخل کشور با قیمت ارزان‌تر تولید می‌شوند، اما باز هم تأکید می‌کنم که هیچکدام از این داروها، داروی قطعی کرونا نیستند.

حریرچی با بیان اینکه روزانه ۴۰ هزار تست پی سی آر کرونا در کشور انجام می‌شود، گفت: آزمایش کرونا به دو روش تست پی سی آر و سریع یا رپید در کشور انجام می‌شود که حدود ۴۰ هزار تست کرونا به آزمایش پی سی آر اختصاص دارد.

او افزود: تست سریع یا رپید در استان‌ها و شهرستان‌ها توزیع شده است و از روز شنبه به میزان روزانه ۶۰ هزار تست کرونا انجام خواهد شد و امیدواریم تا یکی دو هفته آینده این تست سریع به روزانه ۱۰۰ هزار عدد برسد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تمدید و یا لغو محدودیت‌های کرونایی در کشور هم گفت: بسته به شرایط موجود و همچنین اخذ نتایج مثبت و منفی محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی کرونا، بررسی‌های کارشناسی انجام شده و برای تمدید یا لغو محدودیت‌های کرونایی تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار