انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت استان اردبیل تشکیل شد

معاون گردشگری استان اردبیل گفت: در راستای ایجاد رونق در گردشگری استان انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت استان اردبیل تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با برگزاری انتخابات و تنظیم اساسنامه انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت استان اردبیل تشکیل شد تا فعالیت خود را براساس چارچوب‌های تعیین‌شده در سطح استان آغاز کند.

او با اشاره به اهداف تشکیل این انجمن بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۲۵ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آن‌ها مصوب هیئت وزیران و بر طبق ضوابط مندرج در دستورالعمل نحوه ایجاد و فعالیت تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی خود، همکاری و همیاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گردشگری برای پیشبرد اهداف گردشگری و نیز بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی‌های اعضا، انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت تشکیل شد.

معاون گردشگری استان از جمله شاخص‌های ارتقای گردشگری را تعداد تشکل‌های فعال در این بخش برشمرد و گفت: تشکیل انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت در این راستا و نیز با توجه به ظرفیت‌های استان اردبیل در این حوزه، انجام شد.

فرشی با اشاره به ثبت ۱.۵ میلیون تردد در پایانه بین المللی بیله‌سوار با وجود شرایط کرونایی افزود: اغلب گردشگران آذری با مقصد گردشگری سلامت اعم از استفاده از خدمات درمانی، آبدرمانی‌ها و سایر ظرفیت‌ها در این حوزه به استان اردبیل سفر می‌کنند که این یک ظرفیت عظیم برای استان اردبیل به شمار می‌رود و تشکیل انجمن حرفه‌ای در این حوزه می‌تواند عالیت‌ها در این حوزه را ساماندهی کند.

او تندرستی و درمان را دو مولفه گردشگری سلامت عنوان کرد و گفت: در هر دو شاخص اردبیل از استان‌های مستعد است که با توجه به این قابلیت نیاز بود تشکل ویژه و حرفه‌ای در این حوزه تشکیل شود که بادریافت مجوز‌های لازم در این زمینه اقدام شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود راه‌اندازی این انجمن حرفه‌ای که اهداف آن براساس اساسنامه مربوطه تشکل تعیین شده است زمینه برای رونق گردشگری سلامت در استان را فراهم آورد تا بتوانیم از ثمرات آن بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.