نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

رفع مشکلات کادر درمان در مبارزه با کرونا بسیار حائز اهمیت است

 حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی گفت: شیوع گسترده ویروس کرونا و طولانی شدن آن خستگی کادر درمان را بیشتر می‌کند و لازم است تا برای ایجاد انگیزه بین‌نیروها به مشکلات و خواسته هایشان رسیدگی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان شامگاه چهارشنبه با حضور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تقدیر از زحمات خالصانه کادر درمان در ایام شروع کرونا اظهارداشت: طولانی شدن روند مبارزه با بیماری کرونا و ایجاد محدودیت‌ها با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه سختی‌های متفاوتی را ایجاد کرده و مردم خسته شده‌اند اما باید توجه کرد که حفظ سلامت مردم اولویت ویژه است و باید سختی‌ها و محدودیت‌ها را برای ریشه‌کن کردن این ویروس تحمل کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: گاهی در سطح کلان کشور دیر تصمیم گیری می‌شود و نیاز است تا ستاد استانی مقابله با کرونا به موقع و با قوت کار را دنبال کند که این خود چند راهکار دارد ابتدا اینکه اهمیت کار تبیین و مردم توجیه شوند تا این آسیب را جدی گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: باید توجه داشت در شیوع ویروس کرونا آسیب منحصر به شخص نیست و جامعه گرفتار این آسیب خواهد شد و در اثر عدم رعایت برخی افراد به حق عمومی جامعه خدشه وارد می‌شود و نیاز است تا با کسانی که همکاری نمی‌کنند برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: در این استان هم از لحاظ امکانات و هم از لحاظ نیروی انسانی کمبودهایی وجود دارد که شیوع گسترده ویروس کرونا و طولانی شدن زمان خستگی نیروها را بیشتر می‌کند و لازم است تا برای ایجاد انگیزه بین‌نیروها به مشکلات و خواسته‌هایشان رسیدگی شود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: نیاز است تا اهمیت کار مدافعان سلامت برایشان تبیین شود و بدانند که در حال انجام یک جهاد مقدس در عرصه سلامت هستند و اجرشان با خداست تا در این‌صورت خدمات مطلوب ارائه دهند و البته جذب امکانات مناسب نیز در این جهت بسیار موثر است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: اگر در مواردی تخلفی توسط کادر درمان صورت گرفت باید برخورد لازم‌صورت گیرد زیرا جان مردم شوخی بردار نیست.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: نگاه مردم و اقناع عمومی از دیگر مسائل مورد تاکید است و مردم باید توجیه شوند که اهمیت کار به چه میزان است و محدودیت ها را جدی گیرند و نکته دیگر اینکه احساسمان بر این باشد که شبکه بهداشت و درمان و پزشکان و پرستاران تمام قد ایستاده‌اند و مشغول خدمت هستند.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: گاهی مطرح می‌شود که عدم رسیدگی مناسب و تخلف باعث شده برخی‌ها جان خود را از دست بدهند که این موضوع کمی نیست و اگر چنین چیزی در ذهن مردم نقش ببندد دستگاه را زیر سوال می‌برد و آبروی نظام را خواهد برد و ضرورت دارد تا طبق قانون با متخلفان برخورد و به مردم اطلاع رسانی شود تا سوء تفاهم ایجاد نشود و نگاه مردم به مجموعه سلامت مثبت باشد که در این صورت محدودیت‌ها قابل درک و تحمل خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی خاطرنشان کرد: یک عامل مهم نگرانی این است که علی رغم همه تلاش‌ها توسط کارکنان مجموعه و کادر سلامت انجام چند خطا و تخلف علامت سوال در ذهن مردم ایجاد می‌کند و دستگاه را زیر سوال می‌برد که در چنین‌شرایطی حیثیت نظام در خطر خواهد بود.

وی تاکید کرد: کار مدافعان سلامت مجاهدت خاموش و خالصانه‌ای است و مهم است تا به شبهات و سوالات پاسخ داده شود و با توجه به سلامت دستگاه و اقناع مردم، مراقبت کرد تا شبه‌های ایجاد نشود.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع کرونا در سیستان‌وبلوچستان پرداخت و گفت: در دهمین ماه مبارزه با ویروس کرونا اعتقاد، ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان جایگزین عدم امکانات و محرومیت‌ها در استان شده است.

دکتر هاشمی شهری ادامه داد: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی، سه تیم مشغول فعالیت هستند و با گذشت چند روز از اجرای این طرح ورود مبتلایان کرونا به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است.

او  بیان کرد: با کمبود امکانات و تخت‌های بیمارستانی و همچنین کمبود نیروی کار مواجه هستیم و با شاخص‌های کشوری فاصله داریم که کار را برای ما سخت کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار