هشدار مدیریت بحران با ورود سامانه بارشی سرد به لرستان

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی لرستان، از روز پنجشنبه لغایت یکشنبه سامانه بارشی نسبتا قوی و سردی، آسمان استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، با توجه به  تغییراتی که در الگوی ورود سامانه بارشی به جو استان لرستان رخ داده و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان لرستان، از روز پنجشنبه لغایت یکشنبه سامانه بارشی نسبتا قوی و سردی، آسمان استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به تناوب طی این مدت برای همه نقاط استان سبب ابرناکی، وزش باد شدید لحظه ای، کاهش دما، بارش باران همراه با رعدوبرق می‌گردد.

همراهی هوای سرد با این سامانه در نواحی سردسیر (شمال و شرق) ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف را بدنبال دارد و احتمال ریزش تگرگ و برخورد صاعقه در نواحی مستعد دور از انتظار نمی‌باشد.

درمجموع بارش‌ها در همه نقاط استان به ویژه الشتر، نورآباد، رومشکان، پلدختر، خرم آباد، دورود، الیگودرز، سپیددشت شول آباد نمود قابل توجهی دارند.

پیرو هشدار شماره ۲۵ سطح نارنجی منجر به مخاطراتی از قبیل آبگرفتگی معابر، رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها ومه آلودشدن هوا می‌گردد.

روز جمعه با توجه به شرایط فشاری بارش‌ها بصورت پراکنده و رگباری می‌باشدو از بامداد شنبه لغایت یکشنبه غروب با فعالیت هسته اصلی سامانه برای همه نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان بر شدت و مقدار بارش‌ها افزوده می‌گردد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.