واگذاری ۲۸۰ مودم رایگان به مدارس استان قزوین

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: ۲۸۰ مودم به همراه اینترنت ماهانه رایگان در اختیار مدارس شهری و روستایی استان قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  مرتضی شهامی سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: ۲۸۰ مودم به همراه ۳۰ گیگابایت حجم اینترنت ماهانه رایگان در اختیار مدارس شهری و روستایی در استان قرار گرفته است.

شهامی افزود: با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط و از محل اعتبارات طرح USO، تاکنون بیش از هزار مدرسه روستایی بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که ۴۵۰ مدرسه شهری بر بستر تلفن سیمی و ۵۵۲ مدرسه روستایی هم بر بستر تلفن سیمی و بی‌سیم بوده است.

شهامی از واگذاری اینترنت به مدارس روستا‌های باقی‌مانده خبر داد و افزود: ایجاد دسترسی اینترنت رایگان در ۳۰ مدرسه از ۱۳۵ مدرسه روستایی بدون اینترنت استان با همکاری اپراتور های‌وب در حال پیگیری و اجرا است.

وی افزود: اکثر روستا‌های استان مشکلی برای استفاده از اینترنت و پیام‌رسان شاد ندارند و از بستر اینترنت رایگان استفاده می‌کنند.

شهامی بیان اینکه تأمین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات جزو تعهدات اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم برگزاری کلاس‌های درس دانش آموزان در قالب فضای مجازی، هم‌اکنون از هزار و ۳۱۵ مدرسه شهری و روستایی دولتی استان با جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۲۰۳ هزار نفر، ۱۳۵ مدرسه با جمعیت دانش‌آموزی هزار و ۴۵۳ نفر فاقد اینترنت هستند که امیدواریم با توسعه اینترنت روستایی، این رقم تا چند ماه آینده به کمتر از ۵۰۰ نفر کاهش یابد.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه تصریح کرد: اتصال مدارس روستایی که به اینترنت ADSL دسترسی ندارند، با تأمین مودم و اینترنت پهن باند از طریق اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و یا های‌وب انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.