مهلت سه‌ماهه برای فعال‌سازی معادن غیرفعال استان سمنان

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان از مهلت سه‌ماهه به معادن غیرفعال استان خبر داد و گفت: بعد از مهلت مذکور معادن غیرفعال و راکد سلب صلاحیت می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه‌دل رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان در نوزدهمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: در راستای فعال‌سازی و مولدسازی معادن غیرفعال و ایجاد وحدت رویه در فعال‌سازی، به معادنی که به هر دلیلی راکد یا غیرفعال بوده سه ماه فرصت داده می‌شود، در غیر این صورت این معادن سلب صلاحیت شده و در مزایده واگذار می‌شود.

او با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه افزود: در این نشست، درخواست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در خصوص جبران خسارت وارده به جاده‌های استان از محل فروش معادن مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد در کمیته‌ای ذیل شورا و با حضور دستگاه‌ها این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در این جلسه، بررسی تعطیلی موقت ۱۸ معدن استان مورد بررسی قرار گرفت که با تصویب اعضای شورا با تعطیلی هشت معدن موافقت شد و با تعطیلی موقت ۱۰ معدن موافقت نشد.

تشنه‌دل افزود: همچنین درخواست رفع سلب صلاحیت، محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی، انتزاع معدن یا سلب صلاحیت و ابقای پروانه اکتشاف ۱۴ معدن استان مورد بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به آخرین وضعیت معادن استان سمنان تصریح کرد: تاکنون در استان، ۱۳۲ پروانه اکتشاف و ۶۷ گواهی کشف صادر شده است و ۶۲۷ معدن نیز دارای پروانه بهره‌برداری و حدود پنج هزار نفر در این معادن مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام / گ 

 

برچسب ها: صنعت ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار