بازی ناجوانمردانه کرونا در خراسان رضوی

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: کرونا در خراسان رضوی بیشترین اثر را گذاشته است، این امر از تحلیل محیط کسب و کار مشخص است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی کبیر دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه حمایت معنوی و قضایی از سرمایه گذاری‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی و تسهیلات بانکی در همه موارد وجود دارد.

او افزود: به طور مثال، یکی از هتل‌های مشهد تمام مالیات خود را پرداخته و بیش از ۲۰۰ نیروی خود را حفظ نموده و تعدیل نکرده است، اما با تقاضای بخشودگی جرایم مالیاتی این مجموعه که در تنگنای شدید و بحران اقتصادی قرار دارد، موافقت نمی‌شود. این درحالی است که بخش گردشگری بیشترین آسیب را در دو فصل اخیر متحمل شده است. هر ماه ۴ درصد جرایم دیرکرد در پرداخت مالیات محاسبه می‌شود و با وجود اینکه تسویه مالیاتی صورت گرفته، بخشودگی جرایم دیرکرد اعمال نمی‌گردد.

دبیر اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: استان ما از نظر رویه‌های ناعادلانه مالیات و ممیزی مقام اول را دارد و در شاخص مالیات محیط کسب و کار، رتبه ۳۱ و در تامین اجتماعی رتبه ۲۷ را کسب نموده که این‌ها بدترین جایگاه‌ها برای استان ما در قیاس با سایر مولفه‌های محیط کسب و کار به شمار می‌آید.

کبیر بیان کرد: اینکه می‌گوییم کرونا در خراسان رضوی بیشترین اثر را گذاشته است، از تحلیل محیط کسب و کار مشخص است. در بهار ۱۳۹۹ رتبه ۲۶ کسب و کار کشور را کسب کردیم و این سقوط ۱۱ پله‌ای به خاطر حوزه گردشگری و تعطیلی آن بوده است. بقیه استان‌ها عملا دیرتر به وضعیت بد رسیده اند، اما ما به خاطر حوزه گردشگری عوارض اقتصادی را زودتر و بیشتر تجربه کردیم.

او تصریح کرد: خراسان رضوی فرآیند‌های نامطلوب و موانعی دارد که محیط کسب و کار آن را به شدت متاثر از خود می‌سازد.

دبیر اتاق بازرگانی خراسان رضوی بر اهمیت حمایت از سرمایه گذاری‌های موجود تاکید کرد و گفت: در برهه‌ای موضوع ایجاد کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری به استان‌ها ابلاغ شد و یکی از درخواست‌های ما از شورای گفتگو این است که پیگیر باشد چرا آن اتفاق محقق نگردید و درخواست داریم تا ایجاد این کمیته مطالبه شود.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.