مهلت ترامپ برای فروش سهام تیک تاک رو به پایان است

ترامپ اعلام کرده بود که در صورت تمایل تیک تاک برای فعالیت در آمریکا باید سهام خود را به سرمایه گذاران آمریکایی بفروشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که دولت دونالد ترامپ با شرکت‌های چینی نظیر هوآوی و تیک تاک درگیر شده و این دو شرکت را تحریم کرده است. حدود دو ماه پیش نیز ترامپ در مورد تیک تاک ادعا کرد که این نرم افزار اشتراک گذاری ویدئو در حال جاسوسی از آمریکا است و باید به طور کامل بسته شود، علاوه بر این ترامپ اعلام کرد در صورتی که این نرم افزار همچنان قصد فعالیت در آمریکا را داشته باشد، سهام آن باید به سرمایه گذاران آمریکایی فروخته شود.

این شرط آمریکا توسط تیک تاک رد شد و به نوعی تیک تاک از زمان اعلام محدودیت جدید آمریکا دائما در حال پیگیری شکایت خود از دولت آمریکا است. گفتنی است که حتی دونالد ترامپ برای فروش سهام این نرم افزار زمان خاصی را نیز تعیین کرده که روز آینده این مهلت تمام خواهد شد.

 فروش سهام تیک تاک

احتمال مخالفت دولت چین با فروش تیک تاک

در حال حاضر دادگاهی که برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده است، به نفع تیک تاک رای داده و این دومین بار در ایام اخیر است که دولت ترامپ در دادگاه به چالش کشیده می‌شود. نرم افزار تیک تاک و شرکت مادر این نرم افزار در پنسیلوانیا از آمریکا شکایت کردند و توانستند مهلت اول ترامپ که در ۳۰ اکتبر بود را به ۲۷ نوامبر منتقل کنند.

بر اساس ادعای ترامپ، نرم افزار تیک تاک در حال حاضر حدود صد میلیون کاربر فعال آمریکایی دارد و این موضوع باعث نگرانی ترامپ و احتمال جاسوسی این نرم افزار از دولت آمریکا شده است. از طرفی هم وزارت بازرگانی چین در ماه آگوست قوانین جدیدی را وضع کرد که اعلام می‌کرد از فناوری‌های موجود در گوشی همراه صرفا باید برای مصارف غیر نظامی استفاده کرد و به این ترتیب دولت چین هرگز زیر بار جاسوسی تیک تاک نخواهد رفت و فروش تیک تاک هنوز در  ابهام قرار دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
تجارت ازاد؟!؟!!!!؟؟؟