کاهش ۴۰ درصدی جابجایی مسافر در استان اردبیل

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در هشت ماه امسال جابجایی مسافر در این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا شیرین‌زاده، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در این مدت ۸۳۹ هزار مسافر در استان جابجا شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال که یک میلیون و ۳۸۸ هزار مسافر بود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به اینکه امسال تعداد سفر‌ها ۱۴ درصد کاهش داشته است افزود: در هشت ماه پارسال ۱۹۴ هزار و ۵۷۰ مورد سفر در استان انجام شده که این رقم امسال ۱۶۶ هزار و ۳۶۳ مورد بوده است.

شیرین زاده به فعالیت ۵۴ شرکت مسافری در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از این تعداد مسافر ۳۵۲ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۹۳ هزار نفر با مینی‌بوس و ۳۹۲ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده‌اند.

او اظهارداشت: در مجموع ۱۴ هزار و ۱۷۱ راننده در استان در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافر به مردم خدمت می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۴۱ دستگاه مینی‌بوس می‌باشد.

شیرین‌زاده با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها صادر می‌شود، گفت: مسوولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

او اظهارداشت: علاوه بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی و ترمینال‌ها به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و دستورالعمل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.