۳۲۰ هزار مهاجر افغانستانی به صورت قانونی در خراسان رضوی زندگی می‌کنند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: تا زمانی که جنگ و ناامنی در افغانستان باشد ما شاهد حضور افغانستانی‌ها در ایران هستیم، هم اکنون ۳۲۰ هزار مهاجر افغانستانی به صورت قانونی در خراسان رضوی زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۰۰ تبعه افغانستان اعم از خود معرف و غیرمجاز از خراسان رضوی به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

او افزود: این افراد شامل کسانی بودند که به صورت خود معرف در اردوگاه‌های مرزی حضور یافته و ساماندهی شدند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این چارچوب افرادی به افغانستان بازگشت داده شدند که به صورت غیرمجاز در خراسان رضوی حضور داشته لذا توسط ماموران پلیس دستگیر شده بودند.

هاشمی بیان کرد: پس از پایان شیوع ویروس کرونا بسیاری از افرادی که به کشورشان بازگردانده شدند می‌توانند مشروط به طی کردن روال قانونی، به خراسان رضوی بازگردند.

او تصریح کرد: هم‌اکنون جمعیت اتباع افغانستان که به صورت قانونی و مجاز در خراسان رضوی سکونت دارند به ۳۲۰ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی تاکید کرد: تا زمانی که ناامنی، فقر و بیکاری در افغانستان وجود داشته باشد حضور اتباع مجاز یا غیرمجاز در خراسان رضوی همچنان رو به ازدیاد خواهد بود.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.