دارو‌های موثر برای درمان کرونا در داروخانه‌ها فروخته نمی‌شوند

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: فقط مکمل‌های دارویی که برای درمان کرونا موثر هستند، در داروخانه به فروش می‌رسند.  

علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مکمل های دارویی اظهار کرد: دارو‌های موثر برای درمان کرونا در داروخانه‌ها فروخته نمی‌شوند، تنها مکمل‌های دارویی که برای درمان این بیماری کمک کننده  هستند، در داروخانه به فروش می‌رسند.  

او افزود: اهمیت کلسیم برای سلامتی، به ویژه سلامت دندان و استخوان‌ها بر کسی پوشیده نیست. اگرچه رژیم غذایی مناسب (غنی از لبنیات) بهترین راه برای به دست آوردن کلسیم مورد نیاز بدن است، اما در صورت ناکافی بودن کلسیم در رژیم غذایی، مصرف مکمل‌های کلسیم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

فاطمی ادامه داد: بعضی افراد به دلیل ابتلا به بیماری زمینه‌ای خاص، ممکن است ناچار باشند تا مقدار دقیقی از کلسیم را دریافت کنند، این کار تنها با مصرف لبنیات یا غذا‌های حاوی کلسیم امکان پذیر نیست و حتما باید مکمل‌های حاوی مقدار مشخصی از کلسیم را به شکل قرص یا کپسول مصرف کنند.

او بیان کرد: افرادی که رژیم‌های غذایی خاصی را دنبال می‌کنند یا  به دلیل عدم تحمل لاکتوز فرآورده‌های لبنی خود  را محدود کرده و  یا  برعکس مقادیر زیادی از پروتئین یا سدیم مصرفی خود را بالا برده‌‌اند باید حتما از مکمل‌های دارویی حاوی کلسیم استفاده کنند. البته در این بین  افرادی که به پوکی استخوان  مبتلا هستند یا درمان طولانی مدت با کورتیکواستروئید‌ها (کورتون ها) دارند این افراد هم باید از مکمل‌های دارویی حاوی کلسیم استفاده کنند.

فاطمی گفت: مصرف مکمل‌های دارویی حاوی کلسیم برای مبتلایان به بیماری‌های روده‌ای خاص که توانایی جذب کلسیم آن‌ها کاهش پیدا می‌کند مانند بیماری التهابی روده یا سلیاک مناسب است. البته قبل از اینکه برای مصرف مکمل‌های حاوی کلسیم تصمیم گیری کنیم، باید با مشورت پزشک کرده و از نیاز واقعی بدنمان به این ماده معدنی مهم مطمئن شویم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار