محدودیت‌های جدید کرونایی در دلگان اعمال شد

ستاد مبارزه با کرونای دلگان سیستان‌وبلوچستان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اعمال محدودیت‌های جدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجتبی شجاعی فرماندار دلگان در نشست ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و زیر ساخت‌های نامناسب، وسعت و پراکندگی استان و عدم دسترسی همه مردم به تست کرونا تصمیمات خلاقانه و متفاوتی در راستای مبارزه با این ویروس در این شهرستان اعمال خواهد شد.

مجتبی شجاعی افزود: تشکیل اتاق فرماندهی مشترک ستاد مبارزه با کرونا جهت هماهنگی‌های لازم، تشکیل سه تیم متشکل از شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و سپاه که کار نظارت بر اصناف شهر و انجام مانور روزانه را در بازار انجام دهند و اصناف فاقد ماسک را پلمب کنند.

او تصریح کرد: تمامی دهیاران بخش مرکزی و جلگه چاه هاشم مکلف‌اند دستگاه ضدعفونی تهیه و با همکاری پایگاه‌ها و بهورزان مکان‌های پر رفت و آمد و مناطق دارای بیمار مشکوک را در روستا‌ها ضدعفونی کنند.

فرماندار دلگان ضمن معرفی کارکنان فاقد ماسک بر ضدعفونی مکان‌های پرتردد از جمله دستگاه‌های عابر بانک، خبازی‌ها، ادارات و اماکن عمومی شهرستان و کاهش نیروی کار ادارات به ۵۰ درصد تاکید کرد.

وی با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط رانندگان خودرو‌های سواری گفت: تمامی رانندگان مکلف‌اند علاوه‌بر استفاده از ماسک، خودروی خود را ضدعفونی کنند.
شجاعی اظهارداشت: با توجه به شرایط فعلی رانندگان می‌توانند فقط سه نفر سرنشین، یک نفر در جلو و ۲ نفر را در عقب خودرو سوار کنند.

او تاکید کرد: بنا به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا هر رانند‌های که این ضوابط را رعایت نکند علاوه‌بر ضبط گواهینامه و مدارک خودرو کارت سوخت آن نیز ابطال خواهد شد.

فرماندار دلگان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف موارد مشخص شده از سوی رانندگان، تخلف آن را با ذکر پلاک خودرو به شماره ۱۰۰۰۷۸۶۸ ارسال تا با آنان برخورد شود.

او تاکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و فاتحه خوانی می‌بایست با هماهنگی، دستور و اجازه ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل‌های خاص بهداشتی برگزار شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار