سخنگوی ستاد کرونا:

وضعیت هشدار شهرهای سیستان و بلوچستان تغییری نکرده است

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: وضعیت شهرهای استان از نظر کرونا تغییری نکرده و همچنان سه شهرستان قرمز، سه شهرستان نارنجی و ۱۷ شهرستان زرد است.

عباسعلی ارجمندی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی ترددها در حوزه شمال و جنوب سیستان‌وبلوچستان کاهش یافته است.

او  افزود: همراهی و همکاری اصناف و بازاریان در سراسر استان به ویژه در بازارهای زابل، زاهدان و چابهار با وجود بزرگی و وسعت این بازارها به صورت کامل مشهود است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان بیان کرد: کاهش تردد خودروهای سواری و وانت بارها در سطح استان همچنان تداوم دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌ وبلوچستان تصریح کرد: برای کاهش مشکلات حمل و نقل و عبور ومرور شهری ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس) با ۶۰ درصد و افزایش تعداد خودروها در دستور کار ستاد مقابله با کرونا در استان قرار گرفته است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۲ هزار و ۸۴۶ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری  اظهار داشت: بیشترین تعداد مبتلایان این بیماری با ۱۶ هزار و ۱۴۱ نفر به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص دارد.

او  ادامه داد: هم اینک ۱۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که بیشترین تعداد با ۱۱۹ نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: همچنین ۱۸ هزار و ۷۱ بیمار مثبت کرونا سیستان و بلوچستان در منازل بستری هستند.

او شمار فوتی های ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان را تاکنون ۹۲۵ نفر عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ۶۱۰ نفر همچنان بیشترین فوتی های استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.