ترکیه: انتظار داریم روابطمان با بایدن بدون تنش باشد

مقامی از دولت ترکیه با ابراز امیدواری از روابط بدون تنش با رئیس جمهور منتخب آمریکا تحریم کشورش در دوره ریاست جمهوری بایدن را نامحتمل دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «نومان کورتولموش»، قائم مقام رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد احتمال آنکه کشورش در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، به دلیل خرید سامانه اس-۴۰۰ تحریم شود، بسیار کم است.

این مقام ترک در صحبت‌های خود با ابراز امیدواری از محتمل بودن روابط بدون تنش کشورش با آمریکا گفت به پیش‌بینی او «دولت بعدی آمریکا ترکیه را به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ تحریم نخواهد کرد.»

کورتولوموش همچنین اعلام کرد: «رئیس جمهور بعدی آمریکا به احتمال زیاد روابط در خاورمیانه را به نفع کشورش رقم خواهد زد و از روابط پر تنش با ترکیه دوری خواهد کرد. به نظرم آمریکا در آینده قدم‌های موثری خواهد داشت.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ماه گذشته با اعلام پیروزی جو بایدن، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با ارسال پیامی، پیروزی او را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت و در ادامه تصریح کرد: همکاری و اتحاد قدرتمند میان دو کشور به مانند گذشته، برای صلح جهانی امری مهم به شمار می‌رود.

گفتنی است بایدن با کسب ۳۰۶ رای الکترال به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار