محکوم شدن ۶ مدیر نفتی آمریکایی در ونزوئلا به اتهام فساد مالی

یک قاضی ونزوئلایی دیروز پنجشنبه شش مدیر نفتی آمریکایی را به اتهام فساد مالی مجرم شناخت و به زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شش مدیر شرکت نفتی سیتگو ونزوئلا در آمریکا سه سال پیش در پی درخواست ونزوئلا برای یک جلسه تجاری در مورد بودجه ۲۰۱۷ به کاراکاس احضار شدند و هر کدام به بیش از ۸ سال زندان محکوم شدند. تومئو ودل، گوستاوو کاردناس، خورخه تولدو، خوزه لوئیس زامبرانو، آلیریو زامبرانو و خوزه پریرا به اتهام اختلاس در رابطه با طرح بازپرداخت ۴ میلیارد دلار اوراق قرضه سیتگو به ونزوئلا که هرگز عملی نشد، متهم و محکوم شدند.

همه این افراد در حال حاضر شهروندان آمریکایی هستند به جز پریرا که مقیم دائم آمریکاست.

شرکت پالایشی سیتگو، مستقر در هوستون آمریکا متعلق به شرکت نفت دولتی ونزوئلا موسوم به PDVSA است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا این مدیران را به خیانت متهم کرده است، اما هر یک از مدیران درخواست عفو کرده اند. پس از دستگیری این افراد، مادورو پاکسازی کامل صنعت نفت ونزوئلا را که مبتنی بر بزرگترین ذخایر نفت خام در جهان است، آغاز کرد.

گفته می‌شود، رئیس PDVSA و وزیر نفت سابق ونزوئلا و چندین نفر دیگر در این اقدام دستگیر شده اند.

بیل ریچاردسون، فرماندار دموکرات سابق نیومکزیکو در ماه ژوئیه با مادورو ملاقات کرد تا در مورد آزادی مدیران سیتگو مذاکره کند. ریچاردسون در گذشته برای آزادی زندانیان آمریکایی در خارج از کشور مذاکره کرده بود.

گفته می‌شود جلسه دادگاه به دلیل شیوع کرونا برای مدتی به تعویق افتاده بود و در نهایت حکم آن بدون حضور رسانه‌ها و گروه‌های حقوقی صادر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار