برخورد با پزشکانی که اقدام به سزارین زود هنگام می‌کنند

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: با پزشکانی که بنا بر درخواست مادران اقدام به انجام سزارین زود هنگام و مناسبتی کنند برخورد قضایی می‌شود.

برخورد با پزشکانی که اقدام به سزارین زود هنگام می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا مدرکیان رئیس نظام پزشکی استان همدان گفت: متأسفانه برخی مادران به‌ دلیل اینکه فرزندشان در مناسبت تقویمی خاص یا رند بودن یک روز از تاریخ مانند ۹۹/۹/۹ به دنیا بیاید از پزشک درخواست سزارین زودتر از موعد دارند.

او با تاکید بر اینکه زایمان مناسبتی به نوعی ظلم به نوزاد است و بدون شک عوارضی را هم به دنبال دارد، افزود: با بیمارستان‌های دارای بخش زایمان مکاتبه کردیم تا در این روز توجه بیشتری به زایمان‌ها داشته باشند و از انجام هر گونه زایمان مناسبتی و زودتر از موعد جلوگیری شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه اگر به ما ثابت شود که پزشکی تنها بنا بر درخواست مادر تخلف کرده و نوزاد را زودتر از هنگام به دنیا آورده این موضوع از طریق دادستان انتظامی نظام پزشکی پیگیری می‌شود.

مدرکیان با اشاره به اینکه درباره این موضوع به پزشکان و بیمارستان‌ها هشدار‌های لازم داده شده، اظهار داشت: البته امکانات بیمارستانی و تجهیزات مربوط به زایمان متناسب با نیاز طبیعی روزانه است بنابراین حتی اگر میزان تقاضا هم در یک روز زیادتر از حد معمول شود به‌خاطر محدودیت خدمات امکان انجام این عمل وجود ندارد.

او با تأکید بر اینکه پدر و مادر‌ها نباید هرگز تن به این خواسته ظالمانه دهند گفت: برای حفظ سلامتی مادر و نوزاد، زایمان باید به صورت طبیعی و در زمان تعیین شده انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.