برگزاری تظاهرات مردمی در حمایت از جریان صدر در عراق

طرفداران جریان صدر وابسته به مقتدی صدر روحانی شیعی عراقی امروز جمعه به منظور حمایت از این جریان در انتخابات زودهنگام پارلمانی، تظاهرات برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم، برخی منابع نزدیک به مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق دیشب اعلام کردند طرفداران این جریان پس از برگزاری نماز جمعه به منظور حمایت از جریان صدر در انتخابات زودهنگام پارلمانی که اواسط سال آینده برگزار خواهد شد، در بغداد و دیگر استان‌های این کشور تظاهرات مردمی برگزار خواهند کرد.

کمیته مرکزی ناظر بر تظاهرات مردمی وابسته به جریان صدر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «دستور برگزاری تظاهرات اعلام همبستگی با جریان صدر پس از برگزاری نماز جمعه در میدان التحریر در بغداد و همه استان‌ها به جز دو استان نجف و کربلا صادر شده است».

در این بیانیه آمده است: «در پایان تظاهرات در میدان التحریر بیانیه‌ای قرائت خواهد شد و همه تظاهرکنندگان باید با کمیته‌های برگزاری تظاهرات و نیرو‌های امنیتی همکاری کنند. همچنین مکان ویژه‌ای برای اقامه نماز بانوان و تظاهرات آن‌ها در میدان التحریر و دیگر میدان‌ها تعیین شده است».

به گفته شاهدان، برخی از مقامات و نمایندگان جریان سائرون دیشب به بازدید میدانی از مقدمات برگزاری تظاهرات در میدان التحریر پرداختند. این در حالی است که شمار زیادی از نیرو‌های امنیتی در ورودی‌های منتهی به میدان التحریر مستقر شده اند.

جریان صدر در صدد کسب نتایج بهتری در انتخابات پارلمانی است تا بر اساس قانون جدید انتخابات بتواند دولت جدید را تشکیل دهد، قانونی که به تصویب برهم صالح، رئیس جمهور عراق رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار