پیرانشهر با ۷۲ میلی‌متر، پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی شد

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پیرانشهر با ۷۲ میلی‌متر بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته پر بارش‌ترین شهر استان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهدی کریمی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: : با آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از روز پنجشنبه نقاط جنوبی و پس از آن نقاط مرکزی و شمالی استان نیز شاهد بارش برف بود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد:با بیان اینکه شهرستان ارومیه شاهد بارش ۱۷ میلی‌متر بارش برف بود، اضافه کرد: این سامانه به صورت موقت روز شنبه غیرفعال می‌شود، ولی از روز یکشنبه مجدد بارش‌ها آغاز می‌شود.

کریمی بیان کرد: مه گرفتگی در اغلب مناطق به ویژه در جنوب و مرکز استان تا اواخر وقت امروز، جمعه پیش بینی می‌شود و لازم است تا اقدام لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب به کار گرفته شود.

او اضافه کرد: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روز‌های پیش رو است.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌ها به تدریج از امروز شمال آذربایجان‌غربی را در بر می‌گیرد.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود، ادامه داد: دمای مرکز استان ارومیه نیز در این مدت بین ۲ درجه زیر صفر و چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام/ ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.