رانندگان مراقب لغزندگی جاده‌ها باشند

سرپرست راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از رانندگان خواست هنگام رانندگی، مراقب لغزندگی جاده باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رانندگان مراقب لغزندگی جاده‌ها باشندمسعود رستمی، سرپرست راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به اینکه بارش برف و باران از شامگاه پنجشنبه سبب لغزندگی در برخی از جاده‌ها شده است، اظهار داشت: بارش برف و باران لغزندگی جاده‌ها را به دنبال داشته است از این رو لازم است رانندگان نسبت به رعایت نکات ایمنی نهایت دقت را داشته باشند.

رستمی افزود: انتظار می‌رود از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های استان همدان و دیگر محور‌های ارتباطی برف گیر را دارند، قبل از سفر حتما خودرو‌های خود را بررسی کرده و تجهیزات مورد نیاز بخصوص زنجیرچرخ را همراه خود داشته باشند.

او با بیان اینکه پرهیز از سرعت و شتاب غیر ضروری مهمترین نکته‌ای است که باید از سوی رانندگان رعایت شود، تأکید کرد: عدم توجه به این موضوع می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

رستمی ادامه داد: رانندگان همچنین باید آمادگی مواجه شدن با پدیده‌های زمستانی مانند مه گرفتگی، شدت گرفتن بارش در جاده‌های برون شهری و در نتیجه لعزندگی جاده‌ها را داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: هوای بارانی و برفی و لغزنده شدن جاده‌ها نیز به افزایش احتمال تصادف در صورت رعایت نکردن مقررات رانندگی کمک می‌کند.

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی تا پایان روز دوشنبه دهم آذردر استان همدان شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.