آغاز واکسیناسیون بیش از ۴۰۰ هزار سرباز روسیه

بنا بر دستور رئیس‌جمهور روسیه، روند واکسیناسیون بیش از ۴۰۰ هزار سرباز در این کشور در مقابل همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، امروز (جمعه) اعلام کرد که روند واکسیناسیون بیش از ۴۰۰ هزار سرباز این کشور برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا آغاز شده است.

او در نشست شورای اداره نظامی روسیه گفت: واکسیناسیون نیرو‌های مسلح روسیه علیه ویروس کرونا آغاز شده و قرار است بیش از ۴۰۰ هزار سرباز واکسن دریافت کنند و این تصمیم به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اجرایی شده است.

شویگو افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز تاکنون واکسن دریافت کرده اند و تا پایان سال تعداد سربازان واکسینه شده به ۸۰ هزار نفر می‌رسد.

او گفت: پژوهش‌های نظامی مستمری درباره استفاده از پلاسمای سربازانی که واکسن دریافت کرده اند انجام می‌شود، زیرا این افراد آنتی بادی‌های بسیاری برای درمان ویروس کرونا در اختیار دارند.

وزیر دفاع روسیه اعلان کرد که هم اکنون بیش از ۵۰۰ نظامی واکسینه شده در این پژوهش مشارکت دارند.

از سوی دیگر مرکز دولتی پژوهش‌های ویروسی و بیولوژیکی «وکتور» اعلام کرد که ۲۵ فرد بالای ۶۰ سال برای دریافت واکسن وکتور داوطلب شده اند و این نخستین آزمایش بالینی این واکسن ساخت روسیه است و دو واکسن دیگر یعنی «اسپوتنیک وی» و «ایبیواک کرونا» نیز در مراحل مختلف بررسی و در حال پیشرفت هستند.

مرکز مقابله با ویروس کرونای روسیه اعلام کرد که ۲۷ هزار و ۵۴۳ مورد جدید به ویروس کرونا در این کشور مبتلا شده اند و تعداد کل مبتلایان به ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۳۳ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار