ترین‌های لیگ برتر فوتبال؛

برترین تیم و مربی هفته به سپاهان رسید/ بیداد اتفاقات عجیب و غریب در هفته سوم

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در هفته سوم با صدرنشینی گل‌گهر سیرجان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید و تیم های استقلال تهران، سپاهان اصفهان و سایپا تهران به پیروزی رسیدند و تقابل تیم های گل گهر سیرجان - فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس تهران، ذوب آهن اصفهان - پیکان تهران، شهرخودروی خراسان - صنعت نفت آبادان و آلومینیوم اراک - مس رفسنجان به تساوی رسید.

در هفته سوم لیگ برتر تنها ۹ گل به ثمر رسید و ۲ بازی نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس تهران و آلومینیوم اراک - مس رفسنجان بدون رد و بدل شدن گل به تساوی صفر بر صفر رسید.

نتایج هفته سوم رقابت های لیگ برتر:

  • آلومینیوم اراک صفر - مس رفسنجان صفر
  • سایپا تهران یک - نساجی مازندران صفر
  • ذوب آهن اصفهان یک - پیکان تهران یک
  • تراکتور تبریز صفر - سپاهان اصفهان یک
  • استقلال تهران یک - ماشین سازی تبریز صفر
  • گل گهر سیرجان یک - فولاد خوزستان یک
  • شهرخودروی مشهد یک - صنعت نفت آبادان یک

برترین تیم و مربی هفته به سپاهان رسید/ بیداد اتفاقات عجیب و غریب در هفته سوم

بازی هفته:

دیدار ۲ تیم گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان یکی از جذاب ترین رقابت هفته سوم لیگ برتر بود. امیرقلعه نویی با بازیکنان جوان و با تجربه اش مقابل سرخ های جنوب کشور به تساوی یک بر یک رسید. در این بازی ابتدا گادوین منشا برای تیم سیرجانی گلزنی کرد اما در ادامه محمد قاسمی نژاد در دقیقه ۴۱ گل تساوی فولادی ها را زد.

در این بازی زیبا و پربرخورد ۲ تیم موقعیت های زیادی داشتند و ساسان انصاری نیز در دقیقه ۹۰ یک پنالتی از دست داد تا فولاد به صدر جدول نرسد.

همچنین درحالیکه به نظر می رسید تقابل تراکتور و سپاهان نیز زیبا شود اما این اتفاق رخ نداد تا تقابل مربیان استقلالی (امیرقلعه نویی و جواد نکونام) به تساوی برسد.

مربی هفته:

محرم نویدکیا، اسطوره فوتبال سپاهان که درحال حاضر سرمربی این تیم است در دیدار با تراکتور ترکیب و تاکتیک خوبی را اتخاذ کرد تا تیمش مقابل شاگردان علیرضا منصوریان به پیروزی یک بر صفر برسد.

برترین تیم و مربی هفته به سپاهان رسید/ بیداد اتفاقات عجیب و غریب در هفته سوم

تک گل این بازی را مهدی نژاد مهدی به ثمر رساند. نویدکیا پس از اینکه تیمش در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی نداشت، در لیگ برتر با ۶ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده سوم است. سپاهان در هفته اول مقابل گل گهر با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و در دیدارهای آینده مقابل آلومینیوم اراک و تراکتور به برد رسید.

دروازه بان هفته:

احمدگوهری، کاپیتان تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در دیدار با پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و دروازه بان هفته لقب گرفت. گوهری در دیدار با سرخ ها موقعیت های زیادی از بازیکنان گرفت و ستاره تیمش بود. البته او در دیدار با پرسپولیس یک پنالتی نیز به حریف داد که سیامک نعمتی به تیر دروازه زد.

گوهری در ۳ دیدار اخیر مقابل تراکتور و پرسپولیس موفق به ثبت کلین شیت شد و تنها مقابل سایپا گل خورد. به جز گوهری، می توان پیام نیازمند را نیز دیگر دروازه بان هفته سوم قلمداد کرد.

برترین تیم و مربی هفته به سپاهان رسید/ بیداد اتفاقات عجیب و غریب در هفته سوم

تیم هفته:

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در تبریز موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد تراکتور عبور کند و تیم هفته لقب بگیرد. در این بازی که زردپوشان نصف جهان عملکرد بهتری داشتند با تک گل مدافع بابلی خود موفق شدند از سد شاگردان علی منصور بگذرند. سپاهان با این برد در لیگ برتر ۶ امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده سوم ایستاد.

به جز سپاهان نویدکیا، سایپا نیز می توانست تیم هفته لقب بگیرد. تیم جوان و با تجربه ابراهیم صادقی در یک بازی سخت مقابل نساجی به پیروزی یک بر صفر رسید تا نخستین پیروزی خود را در لیگ بیستم بدست آورد. تک گل این تیم را محسن مسلمان چند دقیقه پس از ورود به زمین به ثمر رساند.

بازیکن هفته:

محسن مسلمان هافبک با تجربه فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم های پرسپولیس و سپاهان را دارد پس از جدایی از جمع شاگردان محرم نویدکیا به سایپا پیوست و در دومین بازی برای این تیم موفق به گلزنی شد. مسلمان که در دیدار با نساجی روی نیمکت ذخیره ها حضور داشت در دقیقه ۶۰ به بازی آمد و ۵ دقیقه پس از آن موفق به گلزنی شد.

سایپا که در ۲ بازی اول مقابل پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان به تساوی رسیده بود با گلزنی مسلمان به پیروزی رسید تا ۵ امتیازی شود و پایین تر از تیم های گل گهر سیرجان، استقلال تهران، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان قرار بگیرد.

برترین تیم و مربی هفته به سپاهان رسید/ بیداد اتفاقات عجیب و غریب در هفته سوم

به جز مسلمان، نژاد مهدی نیز دیگر گزینه کسب بهترین بازیکن هفته است. او در پیروزی یک بر صفر سپاهان مقابل تراکتور تک گل تیمش را زد و عملکرد خوبش در خط دفاعی به همراه مهدی زاده سبب شد تا گلی دریافت نکنند.

نژاد مهدی در نقل و انتقالات از ذوب آهن به سپاهان پیوست و تاکنون عملکرد خوبی داشته است.

اتفاق هفته:

درحالیکه در هفته نخست لیگ برتر ۱۶ گل به ثمر رسید و در هفته دوم ۱۴ گل از خط دروازه ها عبور کرد اما در هفته سوم تنها ۹ گل به ثمر رسید و هیچ تیمی بیشتر از یک گل به ثمر نرساند.

همچنین فقر گلزنی در رقابت های لیگ برتر می تواند خطرناک باشد، زیرا فوتبال ایران در سال های گذشته میانگین گل کمی داشته است.

نفت مسجدسلیمان که در فصل گذشته با هدایت مهدی تارتار به ۱۷ تساوی دست یافته بود تا بیش از نیمی از بازی‌های لیگ نوزدهم را با تساوی به کار پایان دهد در فصل جدید و با مربیگری مجتبی حسینی نیز در همان مدار قرار گرفته است و از سه بازی ابتدایی فصل خود به سه تساوی رسیده است.

شاگردان مجتبی حسینی بعد از تساوی در جدال مقابل تراکتور و سایپا، در هفته سوم نیز مقابل پرسپولیس به کار خود با تساوی خاتمه دادند.

همچنین در دیدار پرسپولیس با نفت مسجد سلیمان ۱۰ - ۲۰ هوادار نفت روی تپه های اطراف استادیوم مستقر شدند و از آن جا تیم محبوب خود را حمایت کردند که حاشیه های زیادی داشت و این درحالیست که حضور هواداران در ورزشگاه ها ممنوع بود. این اتفاق در بازی های خانگی نساجی نیز رخ می دهد.

در دیدار ذوب آهن و پیکان نیز درحالیکه داور برای خودروسازان پنالتی گرفته بود اما با مشورت و تماشای دوربین رای خود را برگرداند تا پنالتی را لغو کند. ورود VAR به صورت غیرقانونی به فوتبال ایران حواشی زیادی داشت که سبب شد تا جزو اتفاقات عجیب فوتبال هفته ایران باشد.

درحال حاضر در جدول رده بندی، تیم های گل گهر سیرجان، استقلال تهران، سپاهان اصفهان با کسب ۷ و ۶ امتیاز در رده اول تا سوم هستند.

گادوین منشا نیز با ۴ گل آقای گل فعلی لیگ برتر است و طالب ریکانی با ۳ گل در رده بعدی قرار دارد. همچنین دارکو بیدوف، وریا غفوری و امین قاسمی نژاد نیز با ۲ گل در رده های بعدی قرار دارند.

هفته چهارم لیگ برتر از روز دوشنبه هفته جاری شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار