پایان جولان ویروس کرونا تا اواخر سال آینده

مطابق پیش بینی مدیر برنامه‌های اورژانس در سازمان جهانی بهداشت تا سال آینده پاندمی کرونا پایان پذیرفته و اوضاع به حالت عادی باز می‌گردد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با تولید واکسن‌های متعدد ضد ویروس کرونا، مایک رایان، مدیر برنامه‌های اورژانس در سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرد که تا سال آینده پاندمی کرونا پایان پذیرفته و اوضاع به حالت عادی باز گردد.

مایک رایان پنج‌شنبه در اظهاراتی به شبکه تلویزیونی ایرلندی RTE تصریح کرد که او معتقد است بازگشت به زندگی عادی و آن گونه که متعارف بوده امری بسیار محتمل است، اما در عین حال ادامه تدابیر بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی باید رعایت شود».

او در ادامه با بیان این‌که توزیع واکسن‌ها به معنی «عاری بودن از کووید- ۱۹ نیست» توضیح داد که «علاوه بر تولید واکسن‌ها تدابیر اتخاذ شده کنونی عملا به ما این امکان را می‌دهد تا منحنی انتشار کرونا را پایین آورده و مانع از تعطیلی کامل شده و به کنترل فعال این بیماری کمک خواهد کرد».

این مقام سازمان جهانی بهداشت همچنین خواستار کاهش امکان انتشار بیماری شده و بر ضرورت اجتناب از تجمع‌های انسانی بزرگ تاکید کرد.

گفتنی است؛ شرکت فایزر و شرکت شریک آن بیونتیک و شرکت مدرنا اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد دو واکسنی که این ۳ شرکت در صدد تولیدشان هستند میزان پیشگیری آن‌ها از ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ نزدیک به %۹۵ درصد است.

از سویی شرکت آسترازینیکا طی هفته جاری اعلام کرد که در صد تاثیر گذاری واکسن تولید شده در این شرکت به ٩٠ درصد می‌رسد. این شرکت‌ها همچنین اعلام کردند چنانچه مقامات ذیربط این واکسن‌ها را در هفته‌های آینده تایید کنند به زودی توزیع واکسن آغاز شده و در اختیار دولت‌ها در نقاط مختلف جهان قرار داده خواهد شد تا درباره این که چه کسی واکسن را و به چه ترتیبی دریافت کند، تصمیم‌گیری کنند.


بیشتر بخوانید


از زمان آغاز انتشار ویروس جدید کرونا در ووهان چین و گسترش انتشار آن به دیگر نقاط جهان تاکنون ۶۱,۲۲۰,۸۴۰ نفر در جهان به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا شده و ۱,۴۳۵,۷۵۱ تن جان باختند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار