کد خبر: ۷۵۷۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱
کد خبر : ۷۵۷۴۵۹۷
صالح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت از مدارس غیردولتی تلقی خصوصی‌سازی نیست

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی درباره شائبه توسعه مدارس غیردولتی و تلقی خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش توضیح داد.

سعید صالح، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شائبه خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش با گسترش مدارس غیردولتی اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش امری حاکمیتی است، قابل واگذاری نخواهد بود و ایجاد و توسعه‌ی مدارس غیردولتی باهدف مشارکت مردم در نظام تعلیم و تربیت تعبیر می‌شود و سیاست گزار با هدف توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی در ابعاد مختلف مدرسه داری به ایجاد بنیاد‌های قانونی اقدام کرده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی اینکه اکثریت موسسان مدارس و مراکز غیردولتی فرهنگیان باتجربه هستند، اما این مشارکت محدود به حضور فرهنگیان نیست و فعالان فرهنگی و آموزشی در امر مدرسه داری فعال هستند اظهار کرد: در امر آموزش فرایند‌های اساسی سیاستگذاری توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود و تابع ضوابط این وزارتخانه است.

صالح بیان کرد: آموزش و پرورش متعهد به ارائه خدمات و تامین آموزش و پرورش رایگان به میزان مکفی است، موضوع مدارس غیردولتی پس از انقلاب اسلامی از اواخر دهه‌ی ۶۰ با نظرخواهی از امام راحل و بررسی‌های انجام شده از طریق شورای نگهبان بلامانع اعلام شد و ایجاد مدارس غیردولتی بدین معنا نیست که مردم مجبور باشند فرزند خود را در مدرسه غیردولتی ثبت‌نام کنند.

او افزود: یکی از دلایل ایجاد مدارس غیردولتی این بود که در دهه شصت این وزارتخانه در تامین فضا‌های آموزشی و نیروی انسانی مشکلات زیادی داشت و این مدارس می‌توانستند با جذب دانش آموز از بار بخش دولتی بکاهند ایجاد شد. برخی خانواده‌ها علاقمند بودند با تامین هزینه آموزش فرزندان خود آن‌ها در مدارسی مشغول به تحصیل شوند که برخی از شرایط و آموزش‌های بیشتری را برای دانش آموزان ارائه می‌دهد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: تکلیف قانونی دولت و یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش کیفیت بخشی به بخش دولتی است.


بیشتر بخوانید


صالح اظهار کرد: اگر موضوع کیفیت بخشی مداری غیردولتی هم مطرح می‌شود معنایش آن است که کیفیت روند آموزشی و پرورشی این مدارس ارتقا پیدا کند و در حال حاضر صرفا توسعه کمی مدنظر نیست.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر