مدیر سابق سیا: ترور فخری زاده می‌تواند سبب ایجاد اقدامی متقابل و مرگبار شود

مدیر سابق سیا با تاکید بر اینکه ترور فخری زاده امری مجرمانه تلقی می‌شود، گفت: ترور وی می‌تواند سبب ایجاد اقدامی متقابل و مرگبار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان برنان، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در واکنش به ترور شهید «محسن فخری زاده»، یکی از دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت:

این امر در حقیقت اقدامی مجرمانه و بی پروا بود که سبب ایجاد اقدامی متقابل و مرگبار است.

این اقدام می‌تواند نقطه آغازی باشد برای از سرگیری درگیری‌های منطقه‌ای و از این رو بهتر است طرف ایرانی رفتار عاقلانه داشته و در انتظار به روی کار آمدن فردی مسئولیت پذیر در عرصه جهانی در آمریکا بماند و در مقابل اصرار برای واکنش علیه عاملان این حادثه مقاومت کنند.

چنین اقدام تروریسم دولتی نقض آشکار قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود و من از این موضوع اطلاعی ندارم که آیا یک دولت خارجی اجازه ترور این دانشمند ایرانی را صادر کرده است و یا خیر.

این حادثه می‌تواند دولت‌ها را برای انجام حملات مرگبار علیه مقامات خارجی تشویق کند.

باید به این موضوع توجه کنیم که این ترور‌ها همانند حملات علیه رهبران و عاملات تروریستی گروه‌هایی همانند القاعده یا داعش نیستند.

شهید محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری صنایع دفاعی کشورمان، عصر روز جمعه در میدان خلیج فارس آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار