میزان بارندگی در نقاط مختلف فارس/نورآباد ممسنی رکورددار بارش

مدیرکل هواشناسی فارس، میزان بارندگی در نقاط مختلف استان فارس را اعلام کرد.

مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت پنج شنبه تا صبح امروز شنبه ۸ آذر ماه به استان فارس، اظهار کرد: بارندگی در نقاط مختلف استان فارس همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به میزان بارندگی در نواحی مختلف فارس، تصریح کرد: نورآباد ممسنی ۵۶ و ۵ دهم، اردکان ۴۴ و ۷ دهم و فیروزآباد با ۱۳ میلی متر بیشترین میزان بارش باران را در سامانه اخیر به خود اختصاص داده اند.

قطره سامانی اضافه کرد: در آباده ۶ دهم، ارسنجان یک و ۲ دهم، استهبان یک و ۴، اقلید ۷ و ۴ دهم، ایزدخواست ۵ و ۷ دهم، بوانات ۸ دهم، تخت جمشید ۲، جهرم ۲ دهم، خفر ۳، خنج ۷ دهم، داراب ۶ دهم، درودزن ۷ و زرقان یک و ۸ دهم میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: در زرین دشت ۸ دهم، سروستان ۲ و یک دهم، شیراز با ۴ و ۲ دهم، صفاشهر ۳ و ۵ دهم، فراشبند ۷ و ۲ دهم، فسا ۴ دهم، قیروکارزین یک و ۲ دهم، کازرون ۸ و ۳ دهم، لار ۲ دهم، لامرد یک، نی ریز یک و ۵ دهم میلی متر بارش باران به ثبت رسیده است.

قطره سامانی با بیان اینکه میانگین جمع بارندگی سامانه اخیر در استان فارس ۶ و ۴ صدم میلی متر است، افزود: میانگین جمع بارندگی امسال در استان فارس تاکنون ۴۱ و ۴ دهم میلی متر است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با توجه به ادامه بارندگی ها، توصیه کرد: شهروندان از تردد غیرضروری و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب پرهیز کنند.

او همچنین اضافه کرد: شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار