۸۱ درصد دانش آموزان سیستان‌وبلوچستانی در طرح «کوچ» غربالگری شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۸۱.۱ درصد دانش آموزان این استان در طرح ملی کنترل وزن و چاقی (کوچ) غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدالیاس انصاری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان این طرح برای همه دانش‌آموزان سیستان‌وبلوچستان در همه دوره‌های تحصیلی و در تمامی شهرستان‌ها و مناطق اجرا می‌شود.

او افزود: غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی، کاهش سه درصدی تعداد دانش‌آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی آنان از اهداف اصلی اجرای طرح «کوچ» است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن و داشتن سبک زندگی فعال و سالم از دیگر اهداف اجرای این طرح در سطح مدارس است که حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز در سراسر استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه طرح «کوچ» یکی از ۲۵ بسته تحولی وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در شرایط فعلی جامعه و شیوع ویروس همه گیر کرونا نیاز است تا برنامه مدونی برای حفظ سلامت آینده سازان کشور یعنی دانش آموزان داشته باشیم.

انصاری افزود: پس از سنجش اولیه شاخص توده بدنی و شناسایی، دانش آموزان دارای اضافه وزن ضمن امضای میثاق نامه اجرای طرح، آموزش ها، تمرینات ورزشی، کنترل تغذیه، آموزش‌های لازم تغذیه‌ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه‌های آموزشی فعالیت بدنی در منزل را با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت فرا می‌گیرند.

او تصریح کرد: دومین مرحله سنجش وضعیت ترکیب بدنی دانش آموزان در اسفند عملیاتی میشود و دانش آموزانی که موفق به کاهش وزن شده‌اند در ۱۵ اسفند هم زمان با روز درختکاری ضمن غرس یک اصله نهال به عنوان نماد موفقیت، احکام موفقیت در مدیریت وزن و کنترل چاقی را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.