آزادی ۲۱۶ زندانی جرایم مالی غیر عمد در آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۶ زندانی جرایم مالی غیر عمد با بدهی ۹۵ میلیارد تومان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته‌اند که از این میزان ۷۰ میلیارد تومان از طریق اعسار به تقسیط تامین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه در راستای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه قضایی رسیدگی به وضعیت زندانیان بوده، چرا که آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

او افزود: در راستای آزادی زندانیان غیر عمد و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده، ستاد دیه استان همراه دستگاه قضایی بوده و نقش بسیار مؤثری در این خصوص ایفا کرده است.

او  با بیان اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ کمک‌های نقدی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد، جزوه سه استان برتر کشور است، افزود: خوشبختانه مردم استان در راستای انجام امور خیر زبانزد عام و خاص بوده و به لحاظ وجود خیران بزرگ دارای ظرفیت بزرگی هستند که نباید از آن غافل شد.

خلیل‌اللهی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت خیرین در راستای آزادسازی زندانیان، گفت: صرف هزینه مراسم متوفیان برای آزاد سازی زندانیان نیز یکی از سنت‌های خوب بوده و طی دو سال گذشته، ۳۰۰ زندانی از طریق کمک‌های اهدایی ۸۰۲ نفر از خانواده متوفیان، آزاد شده‌اند.

طی این نشست که با حضور اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان برگزار شد، تعدادی از پرونده‌های زندانیان جرایم مالی غیرعمد مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.