قلع و قمع ۱۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در سپیدان/انبار احتکار برنج در فیروزآباد کشف شد

مهم‌ترین حوادث ۸ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۸ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قلع و قمع ۱۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در سپیدان

فرمانده انتظامی فارس از اجرای طرح قلع و قمع اراضی ملی شهرستان سپیدان به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس درباره قلع و قمع اراضی ملی در شهرستان سپیدان، بیان کرد: در پی مراجعه نماینده امور اراضی مبنی بر تصرف غیر قانونی اراضی ملی و ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: پس از دستور مقام قضائی ماموران به همراه نمایندگان اراضی به محل اعزام و نسبت به اجرای طرح قلع و قمع کاربری‌های غیر مجاز اقدام کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این طرح ۸ هزار و ۴۰۰ متر از اراضی ملی که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود تخریب شد، گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری افراد سودجو ادامه دارد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته توسط ماموران انتظامی در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در راستای برخورد با فروشندگان مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: در این خصوص طی ۲۴ ساعت گذشته ماموران انتظامی موفق شدند ۱۰ کیلو تریاک، ۱۵ راس احشام و ۲۲۵ ثوب پوشاک قاچاق را کشف و ۳ دستگاه خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش احشام و کالای قاچاق مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ امجدی با تقدیر از تعامل و همراهی مردم با نیروی انتظامی، اضافه کرد: هدف پلیس از اجری طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است.

کشف دستگاه گنج یاب قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار گفت: در پی اطلاع واصله توسط شهروندان به مأموران پاسگاه انتظامی ابوالحیات مبنی بر اینکه افرادی در کوه‌های اطراف روستای گرگنا اقدام به حفاری غیر مجاز می‌کنند که بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او اضافه کرد: مأموران پاسگاه پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، یک دستگاه گنج یاب خارجی قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ دوم محمدی با بیان اینکه در این خصوص ۸ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

انبار احتکار برنج در فیروزآباد کشف شد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۸ تن و ۳۵۰ کیلوگرم برنج احتکار به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار برنج بوسیله فردی در یکی از محله‌های فیروزآباد، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی قضائی به اتفاق بازرسین اتاق اصناف و اداره صمت به محل مورد نظر عزیمت و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۸ تن و ۳۵۰ کیلوگرم برنج احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و پلمب مکان مورد نظر، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی خنج از کشف ۲ دستگاه موتوسیکلت قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی خنج گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی خنج با اقدامات فنی و تخصصی از دپو ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از آن منزل ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی خنج با اشاره به اینکه بنا به نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: تلاش برای دستگیری مالک ادامه دارد.

کشف ۳۲ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳۲ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب گفت: مأموران انتظامی پاسگاه رستاق هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور هرزمزگان-داراب، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۳۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ نوشاد تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

مرگ ۳ نفر در تجاوز به چپ راننده در محور قیروکارزین

رئیس پلیس راه جنوب فارس گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با یک پژو پارس در محور مواصلاتی قیروکارزین، ۳ نفر کشته شدند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی رئیس پلیس راه جنوب فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف فوتی در محور مواصلاتی قیروکارزین، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

او افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پژو پارس با ۲ سرنشین به شدت با یک پراید برخورد کرده است.

سرهنگ هوشمندی با بیان اینکه در این حادثه هر ۲ راننده و سرنشین پارس به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کردند، تصریح کرد: کارشناسان علت وقوع این حادثه رانندگی را تجاوز به چپ ناشی از سرعت غیر مجاز از سوی راننده پژو اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار