پایان اختلاف ملکی ۲ روستا با وساطت پلیس/ماموران نیروی انتظامی، مانع از خودکشی شهروند جهرمی شدند

مهم‌ترین حوادث ۱۰ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۰ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلمب ۳۵ واحد صنفی متخلف در شهرستان جهرم

جانشین فرمانده انتظامی جهرم از پلمب ۳۵ واحد صنفی متخلف در طول یک هفته اخیر خبر داد.

سرهنگ دوم علی اصغر محمدپور جانشین فرمانده انتظامی جهرم گفت: در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و اجرای طرح کاهش ساعات کار صنوف، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و با همکاری نماینده اداره صمت و اتاق اصناف در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

او با اشاره به بازدید از ۶۷۴ واحد صنفی طی هفته گذشته، تصریح کرد: در این طرح ۳۵ واحد به دلیل بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب و به ۳۷۵ واحد صنفی متخلف نیز اخطار پلمب و به ۲۶۴ مورد نیز تذکر داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی جهرم ادامه داد: تلاش پلیس در کنار سایر ادارات و سازمان‌ها به منظور حفظ امنیت و سلامتی شهروندان تا قطع کامل زنجیره ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع آوری ۲۰ معتاد متجاهر در شهرستان پاسارگاد خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرایم در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با هماهنگی مراجع قضائی با ورود به محل پاتوق افراد کارتن خواب، موفق شدند ۲۰ نفر از معتادان متجاهر را جمع آوری و جهت بهبود وضعیت به مرکز ترک اعتیاد منتقل کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتیاد در بسیاری از جرایم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی نقش دارند؛ پس باید به این نکته توجه کنیم که مواد مخدر یک تهدید جدی فراروی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ویژه فرزندان جوانمان است که نباید به آن بی تفاوت باشیم و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان آباده خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی آباده گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس آگاهی آباده حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: پس از بررسی صورت گرفته از خودرو، یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و بدون پلاک کشف شد.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

پایان اختلاف ملکی ۲ روستا با وساطت پلیس

فرمانده انتظامی سروستان گفت: اختلاف ملکی چند ساله ۲ روستا در شهرستان سروستان، با وساطت پلیس پایان یافت.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی فرمانده انتظامی سروستان گفت: ۲ روستا از توابع شهرستان سروستان از سال‌ها قبل به علت اختلاف ملکی با هم درگیر و بار‌ها با هم دچار نزاع شده بودند.

او افزود: در این خصوص طرفین اختلافات ملکی به ستاد فرماندهی انتظامی دعوت و پس از ساعت‌ها مذاکره و برشمردن اهمیت سازش بین برادران دینی از منظر احادیث و روایات، طرفین با پذیرش تعهدات به صلح و سازش دعوت شدند.

سرهنگ مجتهدی تصریح کرد: بزرگان و ریش سفیدان هر ۲ روستا از این عمل خداپسندانه فرمانده انتظامی سروستان ابراز رضایت و خرسندی کردند و از تلاش‌های پلیس در جهت برقراری نظم و امنیت تشکر و قدردانی کردند.

کشف ماسک احتکار شده در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ماسک احتکار شده به ارزش ۵۷۰ میلیون ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان گفت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان با همکاری بسیج در راستای طرح مبارزه با احتکار، از دپو ماسک واقع در یک انبار در شهر قدیم مطلع شدند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی و نماینده اداره تعزیرات به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۴۳ هزار و ۹۰۰ عدد ماسک احتکار را کشف کنند.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه ارزش این محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۵۷۰ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: در این خصوص مالک به مراجع قضائی معرفی شد.

۶۰۰ حلقه لاستیک احتکار شده در انبار کشف شد

فرمانده انتظامی استهبان گفت: مأموران پاسگاه ماهفرخان، انبار لاستیک احتکار شده به ارزش ۶ میلیارد ریال را در شهرستان استهبان کشف کردند.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: مأموران پاسگاه ماهفرخان با همکاری عوامل سپاه، از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار لاستیک در یک انبار واقع در یکی از محله‌های استهبان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: بلافاصله با کسب مجوز قضائی و با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، طی یک عملیات از انبار مورد نظر بازدید به عمل آمد و ۶۰۰ حلقه لاستیک که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اتوبوس حامل تنباکوی قاچاق در ممسنی توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف یک محموله قاچاق ۷۰۰ میلیون ریالی در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور کوه چنار-نورآباد، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

او اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۹۰۰ پاکت تنباکو که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۱۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۱۲ فقره سرقت در بخش جره بالاده شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، موفق شدند در این خصوص یک نفر متهم را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه در بازجویی از متهم، ۱۲ فقره سرقت منزل کشف شد، به شهروندان توصیه کرد: منازل خود را به دوربین مداربسته و قفل‌های محکم و استاندارد مجهز و در صورت مسافرت، از همسایه و افراد مورد اعتماد درخواست کنند از آن سرکشی نمایند.

همراهی ۸۰ درصدی مردم داراب در طرح محدودیت‌های ترافیکی

فرمانده انتظامی داراب گفت: در طرح اجرایی محدودیت‌های ترافیکی در این شهرستان، ۸۰ درصد مردم با پلیس و ستاد مبارزه با کرونا همراهی کردند.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه از ابتدای شروع این طرح تا کنون شاهد کاهش ۸۰ درصدی تردد‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهر بوده‌ایم، گفت: در این زمینه مردم عزیز و فهیم داراب سنگ تمام گذاشتند و امیدواریم با تداوم همکاری‌ها بتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم و پلیس با کسانی که بخواهند نقض قانون در زمینه پروتکل‌های بهداشتی کنند برخورد خواهد کرد.

او افزود: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی نیز در سطح شهرستان در حال اجراست و مردم در این طرح فرصت مناسبی برای تحویل گرفتن موتورسیکلت خود را دارند.

سرهنگ نوشاد اضافه کرد: در این طرح، تسهیلاتی نظیر حذف ۲ برابری و تقسیط مبالغ خلافی، عدم الزام به نداشتن گواهینامه، بیمه و تخفیف در هزینه پارکینگ‌ها لحاظ شده است.

فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: پیش از این برای فرآیند ترخیص موتورسیکلت‌ها زمان زیادی نیاز بود و خوشبختانه با توجه به رعایت مسائل بهداشتی، در این طرح مالکان با در دست داشتن مدارک ابتدا به پلیس +۱۰ مراجعه و سپس مستقیما برای تحویل گرفتن موتورسیکلت خود به پارکینگ مراجعه می‌کنند.

کشف ۴ تن کود شیمیایی قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۴ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال در شهرستان قیروکارزین خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: ماموران انتظامی قیروکارزین حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این ۲ خودرو، ۴ تن کود شیمیایی قاچاق و بدون مجوز کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۴۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ صالحی فرد با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود و همه مردم باید در این امر مهم نقش آفرینی کنند.

پلیس، مانع از خودکشی شهروند جهرمی شد

فرمانده انتظامی جهرم گفت: حضور و اقدام به موقع مأموران انتظامی شهرستان جهرم، مانع از خودکشی یک شهروند شد.

سرهنگ افشین حیدری فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت زنی در خیابان چمران این شهرستان، مشاهده کردند پسری ۲۶ ساله که به گفته اهالی محل دچار بیماری اعصاب و روان است با تهیه بنزین، قصد خودسوزی را دارد.

او افزود: مأموران با اقدام سریع و فداکارانه و همچنین با ارائه مشاوره باعث شدند فرد ۲۶ ساله از تصمیم خود منصرف شود.

فرمانده انتظامی جهرم اضافه کرد: پلیس در همه حال و با تمام امکانات آماده ارائه خدمات به مردم می‌باشد.

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه این فرد در بازجویی اولیه علت و انگیزه خود را مشکلات خانوادگی عنوان کرد، ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای بر طرف کردن هرگونه مشکل شخصی به مشاوران نیروی انتظامی مستقر در کلانتری‌ها مراجعه و به صورت رایگان از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار