سمنان اقدام‌های خوبی برای تحقق شهر دوستدار کودک انجام داده است

رئیس اداره مجامع بین المللی وزارت کشور گفت: شهر سمنان از جمله شهرهایی است که از زمان انتخاب به عنوان یکی از ۱۲ شهر آزمایشی دوستدار کودک اقدام ها و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فاطمه جوانی رئیس اداره سازمان‌ها و مجامع بین المللی امور بین‌الملل وزارت کشور با حضور ویدئو کنفرانسی در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران و اولین جشنوراه ملی عکس شهریاران ابراز داشت: شهر دوستدار کودک، شهری است که در آن تمامی ابعاد رشد کودک شامل اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سلامت جسم و جان فراهم است و امید است با همبستگی و هماهنگی بین بخشی و بین دستگاهی شاهد دستاوردهای بیشتر و بهتر برای کودکان سمنانی باشیم.

او افزود: جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران می‌تواند در راستای مشارکت و رشد فرهنگی و اجتماعی کودکان موثر باشد.

جوانی بیان کرد: شاهد بروز فاصله بین کودکان و نوجوانان و ادبیات غنی و کهن فارسی در جامعه هستیم و یکی از راه های اتصال کودکان و نوجوانان با ادبیات و میراث انسانی، نقالی است که از طریق نمایش و بازی، مفاهیم والا و ارزش ها و هنجارها به کودکان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار