مدنی خبرداد؛

احیای ۱۲ هزار واحد تولیدی به همت بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احیای ۱۲ هزار واحد تولیدی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم آغاز فعالیت مجدد یک کارخانه چاپ، برش و بسته‌بندی کاغذ حرارتی به عنوان یکی از واحد‌های صنعتی احیا شده در استان سمنان اظهار کرد: احیای ۱۲ هزار واحد تولیدی در کشور را تا پایان سال ۹۹ در دستور کار داریم که تا به امروز ۶۰ درصد از آن محقق شده است. همچنین بازگرداندن ۸۰ بنگاه متوسط صنعتی به چرخه تولید هم در حال انجام است.

وی از تخصیص ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احیای واحد‌های صنعتی در کشور خبر داد و گفت: با احیای این تعداد واحد تولیدی خرد و متوسط، فرصت‌های کسب و کار برای ۴۱ هزار متقاضی فراهم می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: تا به امروز با اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال، ۲۶ هزار شغل در بخش احیای واحد‌های خرد و متوسط صنعتی ایجاد شده است و با اختصاص ۴ هزار میلیارد اعتبار باقی‌ مانده، ۴۱ هزار شغل پیش‌بینی شده تا پایان سال محقق خواهد شد.

مدنی افزود: بنیاد برکت در سال جاری سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی با ۱۳۰ بنگاه صنعتی متوسط را در دستور کار خود دارد که ۸۰ واحد از این تعداد قبلاً تعطیل بوده‌اند و پس از احیا به چرخه تولید بازمی‌گردند.

وی با اشاره به از سرگیری فعالیت کارخانه چاپ، برش و بسته‌بندی کاغذ حرارتی اظهار داشت: با مشارکت بنیاد برکت فعالیت کارخانه نوین پیوست پاسارگاد در شهرک صنعتی یاتری شهرستان آرادان پس از مدتی تعطیلی از سر گرفته شد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، احیا و فعالیت مجدد این کارخانه، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای ۲۵۰ نفر ایجاد کرده است.

مدنی ادامه داد: فعالیت این کارخانه فعال در زمینه چاپ، برش و بسته‌بندی انواع کاغذ‌های حرارتی از ابتدای امسال به دلیل نوسانات نرخ ارز، رکود ناشی از کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه تعطیل شده بود.

وی یادآور شد: با فعالیت مجدد این کارخانه نیاز کشور به واردات انواع کاغذ‌های حرارتی دستگاه‌های پوز، فاکتور‌های خرید و عابر بانک‌ها از کشور‌هایی مانند ترکیه و هند برطرف شد.

مدنی تاکید کرد: این واحد صنعتی ظرفیت عرضه سالانه ۴۰ میلیون رول کاغذ حرارتی را دارد و میزان سرمایه‌گذاری کل در آن ۲۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین در جریان سفر خود به استان سمنان ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی شهرستان‌های گرمسار و آرادان به شکل همزمان افتتاح کرد.

مدنی در این رابطه توضیح داد: افتتاح این ۳۰۰ طرح اجتماع‌محور باعث ایجاد ۹۰۰ شغل در ۶۶ روستای هدف این دو شهرستان شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد ریالی برای ایجاد این تعداد شغل گفت: ۹۰۰ فرصت شغلی مذکور در رسته‌های همچون پرورش دام، تولید پوشاک، صنایع دستی، فرش دستبافت، زنبورداری و مشاغل فنی و خدماتی ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در ادامه تاکید کرد: ایجاد ۱۹۰ هزار شغل تا پایان سال جاری را هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۱۸۰ هزار شغل در بخش خرد و خانگی و ۱۰ هزار شغل دیگر در حوزه واحد‌های صنعتی بزرگ است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، ۳۶۷ طرح را با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۸۸ میلیارد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات در استان سمنان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار